امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مجوز مرز هوایی و پایانه صادراتی دزفول صادر شد

دزفول- سرپرست فرمانداری دزفول گفت: پس از سالها پیگیری سرانجام مجوزهای مرز هوایی، نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی این شهرستان صادر شد.

امیر عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از پیگیری های فراوان طی چند سال اخیر و به ویژه تلاش و پیگیری هایی که ما طی چند ماه گذشته در خصوص صدور مجوز مرز هوایی دزفول به عمل آمد، معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان امروز در جلسه کمیته فنی اشتغال استان از تائید مجوز مرز هوایی دزفول خبر داد.

وی افزود: طی روزهای گذشته نیز هیئتی متشکل از معاون استاندار و نمایندگان وزارت کشور ، سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد مشترک نیروهای مسلح برای تائید و صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه این شهرستان به دزفول سفر کردند که نتیجه این سفر تائید مرز هوایی و مشخص شدن تکلیف این طرح مهم پس از چندسال پیگیری بود.

همچنین بخوانید

سرپرست فرمانداری دزفول همچنین با بیان اینکه مجوزهای نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان دزفول نیز پس از چند سال پیگیری صادر شد، گفت: طی چند روز آینده کلنگ این نمایشگاه در دزفول به زمین زده خواهد شد و پیش بینی می شود تا اوائل سال ۹۸ فاز اول این نمایشگاه افتتاح شود. 

عیسی زاده در ادامه صدور مجوز مرز هوایی دزفول را کاری بزرگ در راستای توسعه اقتصادی دزفول و شمال خوزستان برشمرد و افزود: با اخذ مجوزهای مرز هوایی، نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی، بستر و زیرساخت توسعه صادرات در شهرستان دزفول مهیا شده و در آینده نزدیک شاهد پیشرفت اقتصادی این منطقه به ویژه در بحث توسعه صادرات محصولات کشاورزی خواهیم بود.

وی همچنین بیان کرد: اکنون که مجوز مرز هوایی تائید شده تمام تلاش ما این است تا با سرمایه گذار مطمئن و مجربی برای استقرار سیستم باربری حمل کالا در فرودگاه به توافق برسیم.

عیسی زاده ادامه داد: اکنون با اخذ مجوز مرز هوایی، فرودگاه دزفول علاوه بر جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی امکان صادرات محصولات کشاورزی دزفول و سایر شهرستان های شمال خوزستان به بازارهای خارج از کشور به ویژه کشورهای آسیای میانه و قفقاز فراهم شده است. 

وی درپایان از همکاری و پیگیری های استاندار خوزستان، معاون اموراقتصادی استاندار و نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی در مسیر اخذ این مجوزات قدردانی کرد. 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصول کشاورزی در شمال خوزستان تولید می شود که با وجود کیفیت بالا به علت نبود بازار مناسب بخش زیادی از این تولیدات خوراک دام می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا