ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برگزاری رویداد "علوم داده و کارآفرینی"

رویداد «علوم داده و کارآفرینی» در راستای برگزاری سلسله رویدادهای «علوم داده»، سوم و چهارم شهریور ماه امسال در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر پژمان لطفی‌کامران، دبیر رویداد «علوم داده و کارآفرینی» با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت علم داده و رشد روزافزون آن، “پژوهشگاه دانش‌­های بنیادی” از سال گذشته اقدام به برگزاری رویدادهای مرتبط با “علوم داده” کرده است که نمونه اخیر آن مدرسه تابستانی مقدماتی “علم داده” بود که تیرماه امسال برگزار شد.

وی با بیان اینکه امروزه پرورش فارغ‌­التحصیلان کارآفرین و توسعه شرکت­‌های دانش‌بنیان می‌­تواند باعث ایجاد ثروت و رونق کسب و کار در جامعه شود، افزود: در رویداد “علوم داده و کارآفرینی”   که با ظرفیت محدود ۳۰ نفر برگزار می­‌شود، به دنبال ارائه آموزش‌های پایه کارآفرینی از سوی اساتید و کارآفرینان ایرانی و خارجی هستیم.

همچنین بخوانید

عضو هیات‌علمی پژوهشگاه دانش‌­های بنیادی درباره برخی از سرفصل­‌های این رویداد گفت: “ایده­‌سازی”،  “راستی‌آزمایی مساله”،  “راستی‌آزمایی راهکار”،  “آموزش ارائه در زمان کوتاه” از جمله سرفصل­‌های مطالبی است که در این رویداد دو روزه ارائه می­‌شود و حاضران در قالب تیم‌­های حداکثر سه نفره به تمرین‌های عملی خواهند پرداخت.

مدیر گروه رایانش تورین پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به مدرسان این رویداد اشاره کرد و افزود: دکتر پوریا دارنی‌همدانی، محقق کارآفرینی، “مارک وان دِ پُل” کارآفرین موفق از کشور هلند و مهندس کاوه یزدی‌فرد، عضو سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از جمله­ سخنرانان این رویداد هستند.

وی با ابراز امیدواری برای اینکه این رویداد بتواند در ادامه نیز برای شرکت­‌کنندگان مثمر ثمر باشد، گفت: در پایان نیمروز دوم این رویداد، با حضور مدرسان و چند تن از صاحب­‌نظران از تیم­‌های حاضر در این رویداد ارزشیابی به عمل خواهد آمد و تیم­‌های با ظرفیت مناسب  به شتاب­‌دهنده‌­های داخلی معرفی خواهند شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه دانش‌­های بنیادی، دکتر لطفی‌کامران در پایان با دعوت از متخصصان حوزه­ «علوم داده» برای شرکت در این رویداد خاطرنشان کرد: علاقه‌­مندان می­‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از محتوای این رویداد و نحوه­ ثبت‌­نام در آن به پایگاه اطلاع‌رسانی رویداد به نشانی http://ds.ipm.ir/entrepreneurship/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا