بانکبانک و بیمه

امضاء تفاهم نامه بانک سپه با کمیته امداد

با امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره)، بانک سپه به خانواده های تحت پوشش این کمیته ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در مراسم امضای تفاهم نامه با مهندس سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می شود.

رئیس هیئت مدیره بانک ابراز امیدواری کرد با توجه به جذب ۹۰ درصدی سهمیه سال قبل توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تمام منابع سال جاری پرداخت و جذب شود.

* دومین بانک کشور در پرداخت تسهیلات به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد
چقازردی گفت: بانک سپه با پرداخت ۸۶۳ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به بیش از ۴۷۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در سال ۹۶ رتبه دوم را بین سیستم بانکی در این راستا به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه این بانک به ۹۳ درصد ابلاغی در ارتباط با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد عمل کرده است افزود: کمک به اشتغال و ایجاد فرصتهای شغلی مولد خصوصاً برای خانواده های محروم و کمتر برخوردار جزو سیاستهای اصلی بانک سپه است.

* به صد درصد تکالیف خود عمل می کنیم
چقازردی در این مراسم با بیان اینکه بانک سپه در سال جاری به صد درصد تکالیف تعریف شده در این خصوص عمل خواهد کرد افزود: علاوه بر انجام تکالیف مشخص شده از سوی بانک مرکزی؛ بانک سپه از محل منابع ارزان قیمت خود تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به اشتغال زایی خانواده های محروم کشور اختصاص خواهد داد.

وی حمایت از اقشار محروم و کمتر برخوردار کشور از طریق پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را ازجمله اهداف مهم و استراتژیک بانک سپه عنوان کرد.

* رشد ۹۶ درصدی سپرده های بانک سپه طی دو سال گذشته
مدیرعامل بانک سپه در ادامه به عملکرد این بانک طی دو سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: مانده کل سپرده های بانک سپه از ۴۴۵ هزار میلیارد ریال در آذرماه سال ۹۴ با حدود ۹۶ درصد رشد به ۸۷۲ هزار میلیارد ریال در پایان خردادماه سال جاری رسیده که بانک را در موفقیت مالی، نقدینگی و اعتباردهی مناسب قرار داده است.

* حضور فعال و مؤثر بانک سپه در بازار بین بانکی
چقازردی در ادامه به نقش تأثیرگذار بانک سپه در بازار بین بانکی اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش حیاتی بازار بین بانکی در سیاست‌گذاری های بانک مرکزی و به تبع آن تأمین نقدینگی بانکها و مؤسسات اعتباری، بانک سپه با تأکید بر مدیریت بهینه منابع و مصارف نسبت به نقش آفرینی مؤثر در این بازار عمل نموده و از این رو همواره در موقعیت وام دهی قرار داشته است.

* کسب رتبه نخست بانک سپه در فعالیتهای ارزی بین سیستم بانکی
رئیس هیئت مدیره بانک سپه در ادامه با اشاره به فعالیتهای چشمگیر ارزی این بانک طی سالهای اخیر اظهار داشت: بر اساس اعلام بانک مرکزی بانک سپه در دوره پسا برجام از لحاظ حجم فعالیتهای ارزی (تعداد و مبلغ) شامل گشایش اعتبارات و بروات اسنادی و صدور حوالجات ارزی با دارا بودن سهم حدود ۱۴ درصدی رتبه نخست را بین تمام بانکهای کشور کسب کرده است.

چقازردی ازجمله مهمترین اقدامات این بانک در حوزه فعالیتهای ارزی را افتتاح بیش از ۶۰ فقره حساب در ۳۲ بانک خارجی، ایجاد روابط کارگزاری با ۱۱۶ بانک خارجی؛ گشایش اعتبار اسنادی یک میلیارد دلاری طرح پالایش گاز بید بلند به عنوان بزرگترین طرح سندیکایی نظام بانکی کشور با عاملیت بانک سپه و انعقاد تأمین مالی سه فقره قرارداد میان مدت با اگزیم بانک کره جنوبی، اوبر بانک اتریش و دانسکه بانک دانمارک عنوان کرد.

* رشد ۲۰۳ درصدی فروش املاک مازاد
مدیرعامل بانک سپه از ممارست و جدیت این بانک در واگذاری املاک مازاد خبر داد و اظهار داشت: طی دو سال منتهی به آذر ۹۴ تعداد ۱۰۰ رقبه ملک و طی دو سال منتهی به خرداد ۹۷ تعداد ۲۹۰ رقبه املاک مازاد بانک سپه از طریق مزایده به فروش رسیده است.

* رتبه دوم بانک سپه در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط
چقازردی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش این بانک برای کمک به واحدهای تولیدی و مولد پرداخت و اظهار داشت: بانک سپه تا پایان سال ۹۶ بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال به ۴۳ هزار و ۶۱۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کرده است.

وی بانک سپه را دومین بانک کشور در حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط عنوان کرد و گفت: این بانک تا پایان خردادماه سال ۹۷ بالغ بر ۳۱ هزار و ۶۴۹ میلیار ریال به ۲ هزار و ۵۹۲ بنگاه اقتصادی که از طریق ثبت در سامانه هماهنگ معرفی شده تسهیلات پرداخت کرده است.

* رشد ۹۹ درصدی سپرده های مؤثر بانک سپه
رئیس هیئت مدیره بانک سپه در بخش دیگری از سخنان خود به رشد ۹۹ درصدی سپرده های مؤثر این بانک طی سالهای ۹۴ تا ۹۷ اشاره کرد و اظهار داشت: این سپرده ها از ۴۱۹ هزار میلیارد ریال در آذر سال ۹۴ به ۸۳۵ هزار میلیارد ریال در پایان خرداد سال ۹۷ رسیده است.

* رشد ۵۳ درصدی تسهیلات اعطایی بانک سپه
مدیرعامل بانک سپه گفت: تسهیلات پرداختی این بانک از ۳۲۰ هزار میلیارد ریال در آذر سال ۹۴ به ۴۸۹ هزار میلیارد ریال در خردادماه ۹۷ رسیده که بیانگر رشد ۵۳ درصدی تسهیلات پرداختی این بانک است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا