انرژی

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز دوم مردادماه

ادعاهای «قاضی‌پور» در طرح سوال از زنگنه، ضرر چند صد میلیون دلاری برخی شرکتهای داخلی به وزارت نفت، موافقت مجلس با کلیات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، کلید خوردن تحقیق و تفحص از ارز دولتی، احتمال رفع فیلتر تلگرام طی چند ماه آینده و… از جمله مهمترین اخبار امروز (سه‌شنبه) دوم مرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش آرمان اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سوال از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، رسیدگی به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و … را رسیدگی کردند.

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی در رابطه با اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا گفت: ترامپ «آدم قالتاق» و توییتش «حرف مفت» است. جواب هر حرف مفتی را که نباید داد. سخنانی که ایشان بیان کرد در سطح دیپلماتیک نبود بلکه سخنان یک آدم قالتاق بود. وی و رییسش در صحنه بین‌المللی به فساد شهره هستند.

همچنین بخوانید

رییس مجلس همچنین در پاسخ به اخطار کواکبیان در مورد تشکیل  شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه تاکید کرد که فعالیت شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه دائمی نخواهد بود.

نادر قاضی‌پور سوال ملی و مشترک خود به همراه علیرضا محجوب نماینده تهران از وزیر نفت را مطرح کرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر نفت، با طرح ادعاهایی، اتهاماتی را نسبت به کارشناسان وزارت نفت مطرح کرد.

در پاسخ بیژن نامدار زنگنه با اشاره به ضرر چند صد میلیون دلاری برخی شرکتهای داخلی به وزارت نفت گفت: اسمی از شرکتهای داخلی که صنعت نفت رابه محل آزمون و خطای خود تبدیل کرده‌اند نمی‌برم اما بدانید که اینها موجب ضرر و زیان چند صد میلیون دلاری به صنعت نفت هستند.

در ادامه نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر نفت درباره واردات تجهیزات مورد نیاز وزارت نفت قانع شدند.

ناطقین امروز مجلس

انارکی‌محمدی: باید در مقابل فساد و رانت بدون هیچ ملاحظه‌ای ایستاد

احمدی لاشکی: آقای رییس‌جمهور دوره آقای سیف تمام شد

دهقانی: قوه قضاییه مفسدان دانه درشت را به ستون‌های شهر آویزان کند

کمالی پور: وزیر نیرو قطع برق در جنوب استان کرمان را ممنوع کند

۸ راهکار میرزایی‌نیکو برای برون‌رفت از مشکلات

***

در جریان بررسی کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای همکاران‌شان برای رسیدگی به این لایحه براساس اصل ۸۵ قانون اساسی مخالفت و با کلیات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان موافقت کردند.

در این جلسه معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر ضرورت تصویب قانون بازدارنده و جامع برای حمایت از کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس خواستار ارائه گزارشی درباره تصمیمات اتخاذ شده در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه شد.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تقدیم تقاضای تحقیق و تفحص از ارز دولتی به هیات رییسه مجلس خبر داد. سیدفرید موسوی اظهار کرد: بعد از اینکه دولت تصمیم گرفت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کنترل بازار تخصیص دهد و صادرکننده‌ها را ملزم کرد ارز دریافتی خود را در سامانه نیما قرار دهند، اخبار نگران‌کننده‌ای منتشر شد و در شرایطی که باید آرامش در کشور ایجاد شود نوعی اضطراب حاکم شد.

در جلسه علنی امروز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند.

همچنین مجلس با یک فوریت طرحی برای کاهش مدت بازداشت موقت موافقت کرد که در صورت تصویب نهایی مدت زمان بازداشت موقت کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا