امور زیربناییراه و ساختمان

اختلافی بین روحانی و آخوندی در اجرای نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد/ انبوه‌سازی در بافت فرسوده نداریم

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اختلافی بین رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد، گفت: شهرداری اراضی خود را در اختیار اجرای طرح بازآفرینی شهری قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید

محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره شائبه اختلاف نظر بین رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی نسبت به مدل اجرای طرح باز آفرینی شهری در محلات تهران،‌ اظهار داشت: اختلافی بین رییس‌جمهوری و آقای آخوندی وجود ندارد.

وی افزود: اینکه طرح نوسازی بافت فرسوده چگونه و با چه روشی به اجرا برسد،‌ اختلاف نیست بلکه نظرات کارشناسی مختلفی در این حوزه وجود دارد. اجرای نوسازی بافت فرسوده یک پدیده کاملا کارشناسی شده است و کارشناسان هم برای اجرای آن طرح نظرات مختلفی را دارند.   

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: هرگز بحث انبوه‌سازی در بافت فرسوده از سوی دولت مطرح نشده و طرح‌های مختلفی را برای بازآفرینی شهری ارایه داده‌اند که قرار است وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران درباره آن تصمیم بگیرند اما موضوع انبوه سازی و بلند مرتبه سازی مطرح نیست.

هاشمی با بیان اینکه ۲۷۰۰ محله بافت فرسوده در سراسر کشور شناسایی شده که سالانه باید در ۲۷۰ محله بازآفرینی شهری به اجرا درآید،‌ گفت: این طرح تنها شامل کلان شهر تهران نمی‌شود و در ارایه طرح‌ها و ایده‌ها باید تمام بافت‌های فرسوده کل کشور را در نظر گرفت.

وی درباره کمبود زمین برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در تهران گفت: معمولا در بافت فرسوده از اراضی ذخیره استفاده می‌کنند. شهرداری اراضی در بافت فرسوده تهران دارد که با شروع طرح بازآفرینی شهری از این اراضی استفاده خواهد کرد. معتقدم وزارت راه و شهرسازی با کمک سیستم بانکی و بخش خصوصی می‌تواند در این محله‌ها اراضی مورد نظر را خریداری کند.    

هاشمی همچنین در پاسخ به این سوال که ساخت چه تعداد مسکن در طرح بازآفرینی شهری در محلات بافت فرسوده تهران پیش بینی شده است، گفت: هنوز مشخص نشده که در محلات بافت فرسوده تهران چند واحد مسکونی جدید می‌توان ایجاد کرد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا