بانک و بیمهطلا و ارز

ارز مورد نیاز حجاج بدون کمک دولت تأمین شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با وجوه پرداختی حجاج، ارز مورد نیاز آنان به قیمت۳۹۰۰ تومان خریداری شد و هیچ سوبسید و کمکی از سوی دولت در این رابطه انجام نشد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، حمید محمدی روز یکشنبه با حضور در جلسه فراکسیون حج و زیارت افزود: بر اساس مذاکرات انجام شده با عربستان در دی سال گذشته توافقی حاصل شد که به دنبال این توافق شرایط عمومی حج امسال نسبت به سال های گذشته بهتر شود. مزیت ها و امتیازات بیشتری برای حجاج در نظر گرفته شد و همکاران سازمان حج دائما برای تامین تجهیزات در عربستان طی چند ماه اخیر حضور داشتند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مباحث ارزی که برای حجاج ایجاد شده، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت اسفند سال گذشته ثبت نام حجاج را انجام داد و با وجوه پرداختی حجاج ارز مورد نیاز سال گذشته به قیمت هر دلار ۳۹۰۰ تومان خریداری شد.
وی با اشاره به افزایش سفر حجاج اهل سنت نسبت به سال های گذشته خاطرنشان کرد: در مورد حج اهل سنت تلاش سازمان حج و زیارت بیش از حد توان بود و حضور این عزیزان در این سفر مقدس نسبت به سال ۹۴ حدود ۴۰ درصد افزایش داشت و در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از زائران امسال اهل سنت هستند.
محمدی با اشاره به ارز همراه زائر بیان کرد: بر اساس تصمیم بانک مرکزی برای مسافران کشورهای دور هزار یورو و کشورهای نزدیک ۵۰۰ یورو ارز تامین می شود. بنابراین حجاج که حدود یک ماه در عربستان حضور دارند و در این یک ماه باید خود برخی نیازها را پرداخت کنند توقع دارند ارز موردنیازشان تامین شود.
وی ادامه داد: بانک مرکزی با پرداخت ۲۰۰ دلار ارز به حجاج موافقت کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تلاش برای روانسازی و تسهیل امور است و تلاش شده کارها به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه انجام گیرد چرا که بسیاری از حجاج، افراد ناتوان و سالخورده ای هستند که امکان رفت و آمد به بانک ها را ندارند به همین دلیل سازمان حج و زیارت پیشنهاد داد ارز همراه حجاج به مدیران کاروان ها پرداخت شود.
محمدی با اشاره به خدمات ارائه شده به زائران در تمتع امسال افزود: خدمات نسبت به سال گذشته بهتر شده، سطح هتل ها ارتقاء پیدا کرده است و، در حوزه پزشکی نیز با رایزنی های انجام شده امکان استفاده و بهره مندی از امکانات پزشکی عربستان به وجود آمد. در حوزه حمل و نقل نیز اتوبوس هایی که رده پایین بودند حذف شدند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت بررسی فاجعه منا گفت: هر زمان که مذاکره ای با عربستان داشتیم موضوع خانواده شهدای منا پیگیری شد و مطالبات مردم و نظام مورد نظر قرار گرفت.

همچنین بخوانید
منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا