امور زیربناییراه و ساختمان

رشد ۱۰۰۰ درصدی قیمت مسکن در ۲۳ سال!

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور از رشد بیش از ۱۰۰۰ درصدی قیمت مسکن طی ۲۳ سال در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسام عقبایی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: قیمت مسکن از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۴ افزایش ۱۰۴ برابر ی را تجربه کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: بعلاوه این بازار رشد ۳۵ درصدی در اسفند ماه سال گذشته و همینطور افزایش ۳۰ درصدی را در اردیبهشت ماه سال جاری به خود دیده است.

همچنین بخوانید

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: متاسفانه بسیاری از خریداران واقعی مسکن به سبب افزایش نامتعارف قیمت ها در نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال از خرید مسکن جا ماندند.

وی افزود: اعتقاد بر اینکه رشد ۳۵ درصدی اسفند ماه سال گذشته در بازار مسکن نهادینه و رشد ۳۰ درصدی اردیبهشت ماه سال جاری بخشی ناشی از حباب بوده و تا حدودی هم برطرف شده است.

عقبایی همچنین در خصوص این سئوال که به نظر حضرتعالی احتمال شکسته شدن حباب بازار مسکن و کاهش قیمت مسکن در چند ماه آینده وجود دارد، اظهارداشت: پیش بینی می شود قیمت مسکن تا پایان شهریور ماه سال جاری به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

وی در ادامه به تمامی خریداران مصرفی مسکن توصیه کرد نسبت به خرید اقدام ولی افرادی که قصد سرمایه گذاری یا ورود به این بازار جهت خرید و فروش های مکرر را دارند به هیچ وجه توصیه نمی شود چراکه جزء افزایش نامتعارف قیمت های مسکن هیچ عوایدی برای آنان ندارد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا