خودروصنعت، معدن، تجارت

دستگیری و صدور حکم برای افراد مرتبط با قاچاق خودرو

‌دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستگیری تعدادی افراد مرتبط با پرونده قاچاق خودرو و صدور احکام قضایی در این خصوص خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، ‌کاظم پالیزدار ، ‌در خصوص آخرین وضعیت پرونده قاچاق خودرو، افزود: پرونده قاچاق خودرو در حال رسیدگی و پیگیری است و با دستور رئیس‌جمهور و هماهنگی بین معاون حقوقی رئیس‌جمهور، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و اطلاعات، نیروی انتظامی و دادستان تهران، جلساتی برگزار و احکام قضایی صادر شده است.

وی بابیان اینکه  پیش از این گمرک کشور به این موضوع ورود کرده است، تصریح کرد:  تعدادی از افراد دستگیر و مراحل رسیدگی به آن در حال انجام است و شکایت‌هایی از افراد مرتبط با ثبت بیش از ۶ هزار خودرو به ثبت رسیده است.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه از این میزان تنها یک هزار و ۹۵۰ خودرو وارد کشور و اظهارشده است، خاطرنشان کرد:از این تعداد ۱۰۵ خودرو توقیف در گمرک توقیف‌ شده است زیرا در ثبت سفارش جعل صورت گرفته بود.

پالیزدار در پایان گفت: این خودروها عوارض و حقوق گمرکی خود را پرداخته‌اند اما ثبت سفارش‌شان در زمان قانونی صورت نگرفته بود.

 اخیر رئیس‌جمهور پس از دریافت گزارشی از وزارت صنعت و معدن، اطلاعات و امور اقتصادی و بازرسی ریاست جمهوری درباره وقوع تخلفات در واردات و فروش خودرو خارجی دستورات صریح به سه وزارتخانه و معاون حقوقی رئیس‌جمهور صادر کرد و از قوه قضائیه خواست که ترتیبی اتخاذ شود تا با دقت، سرعت و خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا