انرژی

تغییر روز کار صنایع برای دور زدن خاموشی

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه یک‌سوم مصرف کل انرژی کشور مربوط به صنایع می‌شود، به وزارت صنعت پیشنهاد داده‌ایم تا شهرک‌های صنعتی تعطیلات خود را از روز پنجشنبه و جمعه به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منتقل کنند و امیدواریم از این طریق بتوانیم وضعیت خاموشی‌ها را بهتر کنترل کنیم.

محمدرضا حقی فام در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اگر بخواهیم خاموشی‌ها را از بخش صنایع برداریم، مجبور به اعمال فشار بیشتر به بخش خانگی و دیگر بخش‌ها هستیم و با توجه به این مسئله که این موضوع نمی‌تواند تاثیرگذار باشد، صلاح را بر این دانستیم که اعمال خاموشی بر صنایع نیز اعمال شود.

وی افزود: به منظور بهبود شرایط به شرکت‌های توزیع اعلام کرده‌ایم که باید اطلاع‌رسانی به بخش صنایع در حوزه خاموشی‌ها بسیار دقیق صورت گیرد به گونه‌ای که هیچ کدام از صنایع با قطعی ناگهانی برق مواجه نشود.

همچنین بخوانید

سخنگوی صنعت برق با اشاره به مزیت تغییر روزهای تعطیل بخش صنایع گفت: بی‌شک این مساله علاوه بر مدیریت بار شبکه، می‌تواند برای بخش صنعت نیز مفید باشد. به همین دلیل به وزارت صنعت، پیشنهاد دادیم که این مساله را مورد بررسی قرار دهند.

چندی پیش بیژن پناهی‌زاده، معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه به زودی بخش خصوصی فعال در بخش تولید از دولت به دلیل قطعی برق ادعای خسارت خواهد کرد، گفت: باید ضرر و زیان ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا