بانک و بیمهطلا و ارز

تخصیص ارز شرکت‌های هواپیمایی متوقف شده است

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به تغییر سیاست های ارزی دولت اشاره کرد و گفت: تخصیص ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی از یک ماه پیش متوقف شده و این مساله مشکلات زیادی را برای شرکت ها از جمله کنسل کردن برخی پروازها به دنبال داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، «مقصود اسعدی سامانی» افزود: پیشتر با همکاری انجمن شرکت های هوایی، بانک مرکزی ارز مورد نیاز این شرکت را تامین کرد اما با وجود ارائه مدارک و مستندات کافی، اکنون بیش از این یک ماه است که هیچ ارزی به شرکت هواپیمایی تخصیص نیافته است.
وی ادامه داد: تخصیص نیافتن ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی برای صنعت هوانوردی چالش های بسیار زیادی را به وجود آورده به طور نمونه، سه روز پیش پرواز کیش ایر به استانبول به همین دلیل انجام نشد؛ ضمن آنکه امکان خرید ارز از بازار آزاد نیز وجود ندارد.

همچنین بخوانید

نمایشگاهی برای تشویق تولیدکنندگان به داخلی سازی
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی امروز در نشست خبری نخستین نمایشگاه «فرصت های طراحی و ساخت قطعات صنعت هوانوردی» در جمع خبرنگاران گفت: هیچ قطعه ای در هواپیما قابل استفاده نیست، مگر اینکه استانداردهای آن توسط سازمان هواپیمایی کشوری تایید شده باشد.
سامانی بیان کرد: معمولا نمایشگاه ها محل عرضه محصولات تولیدی است اما در این نمایشگاه سعی کرده ایم قطعات مورد نیاز صنعت هوانوردی (هواپیما، هلی کوپتر و خدمات فرودگاهی) را عرضه کنیم تا تولیدکنندگان داخلی برای تولید آن تشویق شوند.
به گفته وی، اکنون تعدادی از شرکت های داخلی با شرکت های خارجی در تولید برخی قطعات همکای دارند اما امکان تولید کامل بخشی از قطعات و تجهیزات در ایران وجود ندارد زیرا لوازم مورد نیاز تولید در داخل کشور نیست.
«مجید حسنلو» معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این نشست گفت: برخی از لوازم و قطعات هواپیما مصرفی است و سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه دخالتی ندارد اما برخی از قطعات باید با رعایت همه استانداردهای بین المللی و الزامات تولید شود.
وی بیان کرد: برخی از تجهیزات مورد نیاز هواپیما و یا صنعت فرودگاهی باید الزامات بین المللی (پارت ۲۱ و ۱۴۵) را رعایت کنند که در این صورت پیش از تولید باید مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنند.
«عباس مسیبی» مدیر روابط عمومی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه سالیانه بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنان با ناوگان هوایی در مسیرهای مختلف جابجا می شوند ضروری است بخشی از نیازهای صنعت از شرکت های داخلی تامین شود.
به گفته وی، باید از سال های گذشته بخشی از نیازهای صنعت هوانوردی با همکاری این دانشکده و شرکت های ایرانی در داخل کشور تولید می شد.
نخستین نمایشگاه «فرصت های طراحی و ساخت قطعات صنعت هوانوردی» روزهای یکم و دوم مردادماه امسال در دانشکده صنعت هواپیمایی و با همکاری مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، انجمن شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا