بورسبورس اوراق

همایش‌های بزرگ بورسی در راه شهرهای بزرگ/ افزایش سطح سواد مالی با برنامه‌های متنوع

یاسر فلاح، شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس را مجموعه ای آموزشی و فرهنگی دانست و گفت: این شرکت با هدف فرهنگ‌سازی و افزایش سواد مالی در جامعه تاسیس شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس آنچه را که امروز به عنوان فرهنگ سهامداری در بورس و فضای اقتصادی کشور وجود دارد دستاورد ۱۴ سال فعالیت این شرکت دانست و گفت: اما همچنان سطح سواد مالی در جامعه  مناسب نیست و ضریب نفوذ بورس در سطح جامعه و بین عموم زیر ۱۰ درصد است.

یاسر فلاح، شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس را تنها شرکت فرهنگ سازی “بورس و سهام داری” در کشور عنوان کرد و گفت: اقدامات انجام شده در حوزه تولید انیمیشن، موشن گرافیک، فیلم و سریال در راستای اهداف اولیه این شرکت است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به چند اقدام مهم و کاربردی این شرکت که طی دو سال اخیر منشاء اثر گذاری و نفوذ مفاهیم بازار سرمایه در سطح جامعه بوده اشاره کرد و بیان داشت: جشنواره بورس و رسانه و همچنین لیگ ستارگان بورس که در سال جاری با هدف افزایش سواد مالی نویسندگان، خبرنگاران و دانشجویان برگزار شد اکنون دومین دوره خود را طی می کند.

یاسر فلاح لیگ ستارگان بورس را اقدام مهم و منحصر به فرد در دو سال اخیر دانست و گفت: این رویداد برای ارتقاء سطح دانش معامله گری اوراق بهادار در بین دانشجویان کشور طراحی شد و دور نخست آن بازخورد‌های مثبتی در بین قشر تحصیلکرده داشت.

رییس کمیته اجرایی لیگ ستارگان بورس، ارتباط تنگاتنگ سینما و سینماگران کشور با بخش فرهنگی بازار سرمایه را یکی دیگر از اقدامات کاربردی اخیر این شرکت دانست و بیان داشت: هدف از ارتباط دوسویه سینما و بازار سرمایه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه بازار سرمایه بازاری علمی، تکنیکی و تخصصی است تاکید کرد: شرط ورود به بازار سرمایه تخصص، علم و اطلاعات است.

وی معتقد است هنوز برخی تفکرات غلط مانند “قمار بودن این بازار” یا “‌بورس برای طی کردن راه صد ساله در یک شب” در برخی افراد جامعه وجود دارد و باید با فرهنگ سازی و ابزار‌های کارآ این فرهنگ غلط را اصلاح کرد.

یاسر فلاح یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی این شرکت را افزایش سواد مالی در بین دانش آموزان دانست و گفت: این برنامه در واقع شناخت دانش آموزان از کسب و کار‌های جدید و دانش بنیان را تکمیل می کند و از این طریق فرهنگ کارآفرینی و استقلال اقتصادی در سنین پایین در جامعه نهادینه می شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تغییر نگرش ناشران بورسی و فرابورسی نسبت به رسانه‌ها را ضروری دانست و گفت: با توجه به مدت زمان فعالیت حرفه‌ای بازار سرمایه کشور هنوز چنین نگرش و نگاهی به مسئولیت اجتماعی در قبال رسانه ها، در بین ناشران ایجاد نشده و لازم است ناشران به این مسئولیت اجتماعی توجه کنند.

یاسر فلاح ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک اولین بازی بورسی بر روی گوشی‌های هوشمند وارد بازار شود تا نقش ویژه‌ای را در ایجاد فرهنگ سرمایه گذاری در جامعه ایفا کند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس برنامه آتی این شرکت را همکاری با صدا و سیما و ساخت برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی دانست و گفت: این اقدام با هدف افزایش آگاهی آحاد جامعه نسبت به بازار سرمایه و  درک ریسک‌ها و فرصت ها انجام می شود.

یاسر فلاح یکی دیگر از برنامه‌های مهم و آتی این شرکت را برگزاری همایش‌های بورسی در سطح استان‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا پنج شهر بزرگ به عنوان نمونه برای اجرا انتخاب شده اند تا در آینده ای نزدیک همایش ‌هایی با محوریت بازار سرمایه در این شهر‌ها برگزار شود. امید می رود که برگزاری این همایش‌ها مقدمه‌ای برای برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه‌ای بورس در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها باشد.

منبع
شما نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا