انرژی

توقف صادرات برق به عراق علت‌های منطقی دارد

سخنگوی صنعت برق گفت: صحبت‌هایی که اخیرا در خصوص توقف صادرات برق به عراق از سوی ایران مطرح می‌شود، اساسا پایه و اساس درستی ندارد و علت اصلی این مساله تنها نیاز کشور در زمان پیک است.

محمدرضا حقی‌ فام در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در زمان پیک به دلیل افزایش مصرف داخل، برنامه‌ریزی برای صادرات صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر ایران با کشورهای متفاوتی ارتباطات برقی دارد و این مزیت منطقه‌ای ما است که می‌توانیم به عنوان هاب انرژی در منطقه عمل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر شرایط فعلی کشور اجازه نمی‌دهد که به هیچ کشوری صادرات برق داشته باشیم و مسائلی که گفته می‌شود از یک کشور برق را می‌گرفتیم و به کشور عراق صادر می‌کردیم، به هیچ عنوان صحت ندارد و باید صراحتا اعلام کرد که شرایط پیش آمده موجب شده به شایعات اخیر دامن زده شود.

همچنین بخوانید

سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه تبادل برق در ایران گفت: در د نیا این مسئله رواج دارد که یک کشور در زمان نیاز، برق را وارد و در زمان دیگری برق را صادر کند. در ایران نیز این مسئله با کشورهای همسایه در حال رخ دادن است و اکنون که کشور نیازمند برق است، از کشورهای ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان تقاضای برق کرده‌ایم.

چندی پیش رضا اردکانیان وزیر نیرو در مورد توقف صادرات برق به عراق گفت: طبق توافقنامه عمل شد تا در شرایطی که نیاز شدیدی داریم، اولویت با تامین نیازهای داخل کشور باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا