ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ارسال پیام به چندین کاربر در واتس اپ ممنوع شد!

پیام‌رسان واتس اپ به تازگی اعلام کرده که کاربران تحت تاثیر مسائل امنیتی دیگر قادر نخواهند بود یک پیام را هم‌زمان به چندین کاربر ارسال (forward) کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت the verge، واتس اپ که یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، حالا به منظور افزایش امنیت سایبری قصد دارد برای کاربرانش در هند  محدودیت جدیدی را اعمال کند تا بدین ترتیب آن‌ها نتوانند یک پیام مشخص را هم زمان به تعداد زیادی از مخاطبان خود ارسال یا forward کنند.

به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که موجب شد واتس اپ تغییرات جدیدی را به پلت‌فرم خود بیفزاید، آن است که تعداد بی‌شماری از کاربران این پیام‌رسان سبزرنگ تحت تاثیر یک حمله فیشینگی و دریافت یک لینک آلوده، در دام مجرمان سایبری و هکرها افتادند و حساب‌های کاربری آن‌ها در کنار اطلاعات شخصی و مالی آن‌ها به سرقت رفت.

همچنین بخوانید

به‌عنوان مثال می‌توان به ارسال همگانی پیام‌های آلوده به لینک تخفیف خرید کفش‌های برند آدیداس در جهان و همچنین پیام‌های سوءاستفاده از کودکان و کودک‌ربایی در هند اشاره کرد که موجب شد پلیس این کشور بالغ بر ۴۸ نفر را در جنوب این کشور دستگیر کند.

هند و چین یکی از بزرگترین میزبانان واتس اپ هستند که میلیون‌ها کاربر از خدمات و سرویس‌های این اپلیکیشن بهره می‌برند. واتس اپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که بهتر است این پیام‌رسان همانطور که در گذشته امن‌ترین پلت‌فرم پیام‌رسان در جهان را به خود اختصاص می‌داد، از این پس نیز بهتر است به همان روال قبلی خود ادامه دهد.

این روزها که اپلیکیشن‌های مختلف اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هر یک به منظور جلب نظر و رضایت کاربرانشان از قابلیت‌های شگفت‌انگیز و جدیدی رونمایی می‌کنند، این اپلیکیشن تصمیم گرفته است که در راستای حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران و ارتقای امنیت سایبری دستگاههای متصل به اینترنت آنها محدودیت جدیدی را برای این پیام رسان اعمال و اجرا کند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است و در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا