انرژی

لابی صنعت نفت آمریکا علیه تشدید تحریم‌های روسیه

صنعت نفت آمریکا علیه تشدید تحریم‌های دولت روی روسیه که ممکن است سرمایه‌گذاری‌های آمریکایی در این کشور را متاثر کند، لابی می‌کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سنای آمریکا لایحه ای را رونمایی کرده که بر اساس آن، اگر معلوم شود مسکو در انتخابات آینده آمریکا مداخله می‌کند، تحریم‌های فوری علیه روسیه به اجرا خواهد گذاشت. قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات معتقدند دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در خصوص اتهام مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ موضع ضعیفی داشته و درصدد جبران این مسئله هستند.

شرکت انرژی آمریکایی اکسون موبیل یکی از شرکتهایی است که پیش از این مخالف تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بود. مخالفان مدعی هستند که تحریم‌ها، شرکتهای آمریکایی را مجازات می‌کنند در حالی که به رقیبان خارجی مانند رویال داچ شل و BP اجازه می‌دهند در روسیه فعالیت کنند.

همچنین بخوانید

قدرتهای غربی در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، این کشور را هدف تحریم قرار دادند.

کریس فان هولن، سناتور دموکرات روز جمعه به رویترز اظهار کرد حمایت فزاینده از سوی نمایندگان هر دو حزب برای لایحه تحریم‌های روسیه وجود دارد با این حال لابی کنندگان مخالف این لایحه هستند یا تلاش می کنند در آن بازنگری صورت گیرد.

این سناتور آمریکایی گفت اگرچه مایل است به نگرانیهای منطقی نمایندگان صنعت انرژی و سایر قانونگذاران پاسخ دهد اما قانون باید به اندازه ای قوی باشد تا مانع دخالت آتی مسکو در انتخابات آمریکا شود.

دستیاران دو سناتور اظهار کرده اند لابی کنندگانی که نماینده شرکتهای نفت و گاز دارای منافع در روسیه هستند، با این قانون مخالفت کرده اند.

یکی از این دستیاران گفت: اتاق بازرگانی آمریکا-روسیه نیز نسبت به این قانون نگرانیهایی را مطرح کرده است.

اکسون پیش از این نیز از تحریم‌های آمریکا آسیب دیده است. این شرکت در فوریه اعلام کرد از جوینت ونچر خود با روس‌نفت روسیه خارج خواهد شد.

این شرکت همچنان فعالیتهایی در روسیه از جمله یک جوینت ونچر نفتی در جزیره ساخالین دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا