بانک و بیمهطلا و ارز

افت ۰.۸درصدی قیمت جهانی اونس طلا

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت کاهش ۰.۸ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش مارکت واچ، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر پیام های جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتقاد از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو و متهم کردن چین و اتحادیه اروپا به دستکاری در نرخ ارز، با افزایش نسبی روبرو شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا؛ بر اساس این گزارش ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: چین اتحادیه اروپا و سایر کشورها در نرخ ارز خود دستکاری کرده و نرخ بهره را پایین آورده اند و این در شرایطی است که آمریکا در حال افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار است. این مساله به ضرر قدرت رقابت اقتصادی و تجاری آمریکا خواهد بود.

اظهارات ترامپ موجب کاهش ارزش دلار آمریکا و تقویت قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۷ دلار افزایش به بیش از ۱۲۳۱ دلار رسیده است. قیمت طلا نسبت به اواسط ژانویه که به بیش از ۱۳۶۲ دلار رسیده بود حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش ۰.۸ درصدی روبرو شده است. شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با ۰.۷ درصد کاهش روبرو شده است.

گرچه به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا نهادی مستقل است و اظهارات ترامپ تاثیری بر سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا ندارد ولی به اظهارات ترامپ سرآغاز یک سیاست گسترده تر برای کاهش ارزش دلار و کمک به توسعه صادرات ایالات متحده خواهد بود.

برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که با کاهش ارزش دلار ، قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال به ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا