بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ارزهای رمزنگار برای دورزدن تحریم نیامده‌اند

آینده پژوه بانکداری الکترونیک رویکرد اصلی برای ایجاد ارزهای رمزنگار را داشتن پول بر پایه اینترنت عنوان کرد و افزود: ارزهای رمزنگار در حقیقت برای دور زدن تحریم ها یا پولشویی و غیره به وجود نیامده اند.

همچنین بخوانید

«برت کینگ» در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره اینکه آیا می توان از ارزهای رمزنگار برای دور زدن تحریم ها استفاده کرد، گفت: از نظر تاریخی پول برای تسهیل تجارت و بازرگانی بین مردم در یک محیط جغرافیایی به وجود آمد؛ در گذشته ما از پول های ملی و رایج در یک محیط مشخص جغرافیایی برای تجارت های خود استفاده می کردیم اما تجارت در حال حاضر دیگر محلی و منطقه ای نیست بلکه جهانی است.

این نویسنده گفت: اگر شما یک پول رایج بر پایه اینترنت مانند ارزهای رمزنگار بسازید، دیگر نیازی به دلار آمریکا یا پوند انگلیس نخواهید داشت؛ از همین منظر و با این رویکرد ارزهای رمزنگار به وجود آمدند.

این آینده پژوه بانکداری الکترونیک در عین حال اظهار داشت: اگر شما بخواهید تحریم را متوقف کنید، باید از ارزهای رمز نگار استفاده کنید.

کینگ تاکید کرد: می توان افراد را از پرداخت یا دریافت پول محروم کرد اما نمی توان ارزهای رمزنگار را ممنوع کرد، زیرا ممنوعیت ارزهای رمزنگار نیاز به خاموش کردن اینترنت دارد که به طور عملی غیرممکن است.

وی بیت کوین یا سایرهای ارزهای رمزنگار دیگر را جوامع امنی توصیف کرد که می توان در آنها کالا یا خدمات خرید و گفت: در حال حاضر می توان برخی خدمات را با استفاده از بیت کوین دریافت کرد، اما این موضوع هنوز همه گیر نشده است.

این نویسنده ادامه داد: با وجودی که ارزهای رمزنگار برای دور زدن تحریم ها یا پولشویی به وجود نیامده اند، اما با استفاده از آنها بسیاری از قوانین مربوط به این موارد خود به خود از بین می روند.

کینگ با اشاره به تلاش های بانک های مرکزی در دنیا برای مهار استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگار و به رسمیت نشناختن آنها گفت: در حال حاضر بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگار به خاطر برخی از سیاست های بانک های مرکزی آسیب دیده اند، اما این ارزها در آینده پایدار و در آینده زنده خواهند ماند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا