آموزشآموزش کسب و کار

ریشه برند شما چند سانتیمتر است؟

اگر تصور می کنید با ورود به دنیای تجارت و کسب و کار باید اخلاقیات و اصالت را فراموش کنید و وارد یک میدان جنگ شوید کاملا در اشتباه هستید. نگرشی که مدتهاست از برندهای نوپا گرفته تا برندهایی که سالهاست فعالیت دارند در کشور حاکم بوده و بیشتر حاکی از این موضوع است که برای برند سازی و موفقیت در کسب و کار، تمرکز اصلی روی سودآوری است و به سایر جنبه های برندسازی توجه چندانی نمی شود.

مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)
مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یکی از نکات حائز اهمیتی که برندهای موفق و ماندگار در دنیا مدنظر قرار می دهند، این است که بر روی هویت برند خود تمرکز بیشتری دارند. همانطور که انسانها دارای هویتند، برندها هم دارای هویتی منحصر به فردند.
آیا معیار موفقیت یا ارزشمند بودن انسانها فقط پول است؟ آیا هویت انسانها را با پول می توان سنجید؟ مهمترین شاخصه هایی که هویت یک برند را تشکیل می دهد، یعنی تمام آنچه شما انجام می دهید تا برند شما توسط مشتری درک شود و برای آنها ارزش بیافرینید و نیازهایشان را برطرف کنید، هستند.
تفکر محض پول ساز بودن یا سودآور بودن برای برندسازی، نه تنها یک تفکر مکانیکی بوده بلکه باعث در جا زدن برند شما و یا پسرفت آن نیز خواهد شد. نگرش حاکم بر دنیای امروز برندهای ماندگار و اثرگذار، تفکر اجتماعی است. نگرشی که در آن کسب و کار شما، مشتریان و جامعه هر سه سود می برند.
این تفکر ، تنها با ورود اخلاقیات کاری، رعایت اصول انسانیت و حفظ و پایبندی به ارزشها و اصالتی که از ابتدا برای برند خود در نظر گرفته اید به حقیقت خواهد پیوست. دنیای کسب و کار، دنیای جنگ نیست، بلکه دنیای خلق ارزشهاست. دنیایی که در آن ارزشها حرف اول را می زنند دقیقا مانند دنیای انسانها.
با یک مثال مطلب را به پایان می بریم. برند خود را مانند یک درخت تصور کنید. با داشتن تفکر مکانیکی شما برندی خواهید داشت با ریشه ای ۲ سانتی متری و شاید ارتفاعی چندین هزار متری اما با تفکر اجتماعی برند شما دارای هزاران متر ریشه خواهد بود که با هر وزش بادی سست نخواهد شد و تا ابد استوار و ماندگار خواهد ماند.
حال تصمیم و انتخاب با شماست.

همچنین بخوانید
منبع
اختصاصی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا