صنعت، معدن، تجارتمعدن

مراسم کلنگ زنی طرح یک میلیون تنی گندله صبانور با حضور شریعتمداری و کرباسیان

مراسم کلنگ زنی طرح یک میلیون تنی شرکت صبانور امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت و مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو در شهرستان بیجار در استان کردستان برگزار شد.
به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سرمایه گذاری این طرح ۳۰۰میلیارد تومان است و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد می کند. محمد کلانتری مدیر عامل صبانور امروز در مراسم طرح کلنگ زنی این طرح که در شهر یاسوکند بیجار انجام شد، گفت:طرح یک میلیون تنی گندله صبانور طی دو سال آینده به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی آن تا سه ماه آینده آغاز می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح ظرفیت تولید گندله در صبانور به دو میلیون تن می رسد. وی تصریح کرد: تا در افق ۱۴۰۴ معادل ۴میلیون تن سنگ آهن، دو میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و دو میلیون تن گندله در شرکت صبانور تولید خواهد شد

. به گفته وی، توسعه زنجیره فولاد در کردستان نیازمند حمایت استاندار کردستان و معاون معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت است.

کلانتری تاکید کرد: صبانور، بزرگترین در غرب کشور و چهارمین شرکت بزرگ سنگ آهنی ایران است. وزیر صنعت معدن و تجارت در برنامه سفر امروز به استان کردستان، همچنین کلنگ طرح های ورق گرم کردستان، آهن اسفنجی فولاد گستر الماس و کلینیک صنعت و سرمایه گذاری استان را به زمین خواهد زد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا