بورسبورس کالا

قیر «نفت کرمانشاه» در راس معاملات / استایرن منومر «پارس» ۷.۲ درصد رشد قیمتی داشت

امروز ارزش کل معاملات بورس کالا حدود ۱۸۹ میلیارد تومان بود که در این میان بیشترین ارزش معاملات به «قیر ۱۶۰» پالایشگاه نفت کرمانشاه در حدود ۲۲ میلیارد تومان تعلق گرفت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود تغییری نداشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز چهارشنبه ۲۷ تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود ۱۸۹ میلیارد تومان داشتند. این معاملات در ۲۳۲ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود ۱۳۱ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود ۶۲.۳۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات امروز بورس کالا به «قیر ۱۶۰» پالایشگاه نفت کرمانشاه در حدود ۲۲ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت دو هزار و ۱۸۹ تومان با رقابت ۱۰ درصدی نسبت به قیمت پایه، نقدی فروخته شد اما نسبت به معامله قبلی خود تغییر قیمتی نداشت.

تالار پتروشیمی / رقابت قابل توجه «قیر ۱۶۰» نفت کرمانشاه

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز معامله ۱۶ هزار و ۷۲ تن مواد شیمیایی را تجربه کرد. طی این روز و در تالار مذکور ۱۹ هزار و ۷۳۹ تن قیر و پنج هزار تن وکیوم باتوم معامله شد. علاوه براین، ۳۵ هزار و ۷۵۰ تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران داد و ستد شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «قیر ۱۶۰» پالایشگاه نفت کرمانشاه به میزان حدودی ۲۲ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت دو هزار و ۱۸۹ تومان با رقابت ۱۰ درصدی نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «پارسیان» در حجم ۱۰ هزار تن نقدی فروخته شد. شایان ذکر است، قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود (در تاریخ نهم تیر) تغییری نداشت.

دیگر محصول پر معامله این تالار «استایرن منومر» پتروشیمی پارس بود. این محصول نیز با قیمت پایه پنج هزار و ۶۶۷ تومان در حجم دو هزار ۱۶ تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود ۱۱.۴ میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک سپه» داد و ستد شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ۲۰ تیر ۷.۲۲ درصد رشد داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به کالای «قیر ۲۵۰» شرکت نفت جی، به میزان ۵۲.۵ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی دو هزار و ۱۰۰ تومان و حجم ۲۵ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «خبرگان سهام» فروخته شد.

تالار صنعتی / عرضه‌های بدون معامله

گفتنی است، امروز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا، محصولاتی شامل گندله سنگ آهن شرکت «ذوب آهن اصفهان» و سیمان تیپ یک شرکت «سیمان اصفهان» به ترتیب در حجم های ۵۰۰۰ و ۲۰۰۰ تن عرضه شدند اما مورد معامله قرار نگرفتند.

تالار کشاورزی / رقابت ۰.۹۹ درصدی شکر سفید «قند نیشابور»

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله ۶۰ کیلوگرم زعفران رشته ای، چهار هزار و ۶۲۵ تن گندم و یک هزار و ۶۰۰ تن شکر بود.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به شکر سفید شرکت «قند نیشابور» به میزان یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت دو هزار و ۷۴۹ تومان با ۰.۹۹ درصد رقابت بیش از قیمت پایه فروخته شد. شکر سفید نیشابور در حجم ۴۵۰ تن و به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک صادرات» معامله شد.

امروز همچنین، شکر سفید شرکت «قند شاهرود» هم جزو پر معامله ترین محصولات تالار کشاورزی بود. این محصول به قیمت پایه دو هزار ۷۲۲ تومان در حجم ۴۵۰ تن توسط کارگزاری «بانک صادرات» به طور نقدی معامله شد. ارزش این محصول حدود یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان بود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به شرکت «قند دعبل» به میزان ۶۸۰ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۲۵ تن توسط کارگزاری «بانک صادرات» فروخته شد. شکر سفید قند دعبل هم به قیمت پایه دو هزار و ۷۲۲ تومان توسط همان کارگزاری فروخته شد.

گفتنی است، امروز عرضه‌کننده هر سه محصول بالا شرکت «بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی» بود.

 

منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا