بورسبورس اوراق

لیگ ستارگان، نقطه پیوند دانشگاه و بورس

در حاشیه برگزاری دومین دوره لیگ ستارگان بورس، دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در دیداری صمیمانه به گفتگو با دانشجویان شرکت کننده پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‎وگو با سنا، اثرات برگزاری چنین برنامه هایی را بر ترویج فرهنگ سرمایه گذاری درکشور، تشریح کرد.

سخنگوی سازمان بورس برگزاری لیگ ستارگان بورس را یک فرهنگ سازی بزرگ برشمرد و گفت: طی ۲ سال گذشته یکی از رسالت ها و ماموریت های اصلی سازمان بورس،  فرهنگ سازی در بازار سرمایه  و ارتقای فرهنگ صحیح سرمایه گذاری بوده است. در این زمینه برگزاری لیگ ستارگان یک ایده جذاب به شمار می رود.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره لیگ ستارگان در سال گذشته، و همچنین برگزاری بورس کاپ افزود: این ماموریت برای دومین سال است که برگزار می شود و این امیدواری وجود دارد در ادوار آینده موفقیت های چشمگیر بیشتری به دست آید.

دکتر محمدی در خصوص جزییات برگزاری این مسابقه عنوان کرد: در دومین دوره لیگ ستارگان بورس، ۳۳ دانشگاه در قالب ۳۵ تیم حضور دارند که ۱۸ تیم از دانشگاه های شهرستان ها و استان ها و باقی گروه ها از استان تهران هستند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مهمترین اهداف شرکت کنندگان این رقابت را اینچنین برشمرد وگفت: این گروه ها با هدف آشنایی با قوانین بازار سرمایه وارد این رقابت شدند تا در آینده بتوانند با موفقیت و  به طور عملی خرید و فروش سهام انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه در این رقابت، معاملات با پول واقعی انجام می گیرد، گفت: گروه های شرکت کننده در کنار یافته های خوب تئوری در دانشگاه ، تجربه های عملی و حرفه ای را کسب میکنند، تا بتوانند به عنوان سهامدار بازار سرمایه در دانشگاه های خود فرهنگ صحیح سرمایه گذاری را رواج دهند.

دکتر محمدی همچنین اظهار کرد: ما امیدواریم شرکت کنندگان لیگ ستارگان در دو هفته باقی مانده از این رقابت بتوانند تجربه های مفید بیشتری کسب کنند و با دست پر این رقابت را به پایان برسانند.

محمدی تصریح کرد: دانشجویانی که در این رقابت حضور دارند باید تلاش کنند اخلاق حرفه ای و قوانین بازار سرمایه را به خوبی بیاموزند و پس از پایان این لیگ، آموزه های خود را به سایر افراد علاقمند آموزش دهند. همچنین باید این تلاش صورت گیرد که به عنوان یک سهامدار و سرمایه گذاری موفق همیشه در این بازار باقی بمانند.

حمایت از بورس، حمایت از شعار سال

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اهداف اقتصادی سال جاری که مهمترین آن حمایت از کالای ایرانی است، گفت: حمایت از کالای ایرانی به مفهوم حمایت از تولید و شرکت های ایرانی است. با توجه به اینکه بزرگترین و شفاف ترین بنگاه های اقتصادی کشور در بازار سرمایه حاضر هستند، از این رو این بازار از اهمیت خاصی برخوردار است.

رییس سازمان بورس در ادامه تاکید کرد: افزایش اندازه و عمق بازار سرمایه به طور قطع می تواند دستاوردهای بسیار مهمی برای اقتصاد کلان داشته باشد. با حمایت های مناسب، قطعا  سودآوری شرکت های بورسی افزایش یافته و این بازار نیز بزرگ تر می شود.

فرهنگ سازی بورسی برای تمام جامعه

عضو شورای عالی بورس در بخش دیگری از اظهاراتش به ترویج فرهنگ سهامداری میان دیگر اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه طی مدت اخیر با رسانه ملی و صدا و سیما همکاری های مناسبی داشته است.

وی در ادامه افزود: در این زمینه مذاکراتی با رسانه های جمعی در خصوص آموزش بازار سرمایه به خبرنگاران صورت گرفته است. نهاد ناظر امیدوار است، تعداد قابل توجهی از خبرنگاران را با مباحث بازار سرمایه و سرمایه گذاری آشنا کند و موجب ترویج این فرهنگ شود.

دکتر محمدی در پایان با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی عمومی در این زمینه بیان کرد: کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه گذاری نیز در این زمینه فعالیت های قابل توجهی داشته اند. این دو نهاد با برگزاری دوره های آموزشی برای عموم مردم در فرهنگ سازی بورسی نقش بسزایی دارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا