امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رسیدگی به وضعیت آب‌های مرزی از اولویت‌های نظام بهره‌برداری است

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های نظام بهره‌برداری، رسیدگی به وضعیت آب های مرزی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، مدیرعامل این سازمان در نشست ساماندهی آبهای مرزی کشور که با حضور سید رحیم سجادی، مجری طرح جامع و شبکه های آبیاری و زهکشی فرعی رودخانه های مرزی کشور و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی ۶ استان کشور(آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمانشاه، اردبیل و کردستان) برگزار شده بود، اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های نظام بهره‌برداری، رسیدگی به وضعیت آب های مرزی کشور است.

حسین شیرزاد با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اولویت های نظام‌های بهره‌برداری، رسیدگی و ساماندهی آبهای مرزی کشور است، گفت: امیدواریم ردیف‌های بودجه مناسبی برای حوزه نظام های بهره برداری مصوب شود تا این بخش بتواند قوی تر و پرنگ تر، به وظایف ذاتی خود در این زمینه عمل نماید.

همچنین بخوانید

 وی یادآور شد: در طرح ساماندهی آبهای مرزی، عوامل کلان موثر در شکل‌گیری نظام های بهره برداری  شامل ساختار و نوع منابع در دسترس مانند آب، خاک و منابع ژنتیکی گیاهی، شیوه های غالب تولید ضریب نفوذ تکنولوژی و نظایر آن در سطح ملی، از ساختارمندی واحدی برخوردار است.

 رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه از نقش و مسئولیت مدیران نظام های بهره برداری و مسئولین استانی ذیربط در راستای تحقق اهداف این طرح از جمله گسترش و تعمیق کارکردهای اقتصادی و اجتماعی و حرکت به سمت ایجاد و تقویت واحدهای بزرگ مقیاس از طریق شرکتهای تعاونی تولید، به عنوان اساسی ترین شرایط نیل به اهداف راهبردی طرح ساماندهی نام برد.

شیرزاد اضافه کرد: با توجه به توافقات انجام شده در زمینه ساماندهی آبهای مرزی، تفاهم نامه منعقده سرآغازی برای پروژه های جدید و بزرگ آینده بوده و در این راستا طراحی شرکت های سرمایه پذیر جهت انجام عملیات اجرایی طرح در دستور کار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار گرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا