بورسبورس کالا

سیمان خوزستان به بورس کالا می آید

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سیمان تیپ ۵ شرکت سیمان خوزستان به منظور تامین مالی ۵۰۰ میلیارد ریالی، روز چهارشنبه هفته جاری در بورس کالای ایران انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بورس کالای ایران،  عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سیمان تیپ ۵شرکت سیمان خوزستان در نماد «عخوز» به تعداد ۴۰۸.۴۹۶  قرارداد و با قیمت ۱.۲۲۴.۰۰۰ریال در هر قرارداد یک تنی، از طریق شرکت کارگزاری امین آوید در روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۱ و ۳۰ انجام خواهد شد.

عرضه اوراق به روش گشایش انجام خواهد شد و دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه مثبت و منفی ۳ درصد است. این عرضه به منظور تامین سرمایه در گردش شرکت سیمان خوزستان به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال انجام می شود و مدت قرارداد نیز یکساله است.

گفتنی است، اگر در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره‌نویسی نشود، متعهد پذیره‌نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است. همچنین در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره‌نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه ۱۷.۵ درصد سود سالیانه به صورت روز شمار؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « ۱۱۸.۵ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه»  اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله  حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت سیمان خوزستان نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «۱۱۹ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی سالانه  اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

معاملات ثانویه این اوراق که با هدف تامین سرمایه در گردش سیمان خوزستان منتشر می شود، از تاریخ ۳۰ تیر ماه ۹۷ لغایت ۲۷ تیر ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا