بانکبانک و بیمه

جوابیه بانک کشاورزی به شبهه افکنی برخی رسانه ها

پیرو درج مطلبی با مضمون “خود تحریمی در بانک کشاورزی” که موجب تشویش اذهان عمومی و خدشه دار کردن موقعیت و جایگاه بانک کشاورزی می شود، جوابیه ای از سوی این بانک منتشر شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این جوابیه آمده است: درج مطلبی تحت عنوان “خود تحریمی بانک کشاورزی ” در برخی رسانه ها براساس برداشت از نامه داخلی ۱۴ ماه قبل این بانک و حاکی از عدم آشنایی با ضوابط و ساز و کارهای عملیات بانکی بین المللی است. 

مبادلات بانکی بین المللی حداقل بین دو بانک انجام می گیرد و درصورت رعایت نکردن فهرست های ناظر بر تحریم اشخاص، شرکت ها و کالاهای تحت تحریم، صدور یک حواله یا انجام یک تراکنش بانکی، علاوه بر اینکه در عمل انجام شدنی نیست، بلکه می تواند به انسداد وجوه و در خطر افتادن منافع شخص یا شرکت مربوطه منجر شود. اتفاق ناگواری که متاسفانه در سال های تحریم برای برخی از شرکت های تحت تحریم به کرات روی داده است. علاوه بر این، بانک داخلی درگیر در چنین عملیاتی نیز خود در معرض تحریم قرار خواهد گرفت که خلاف منافع ملی کشور است. نامه اداره مبارزه با پولشویی بانک برای جلوگیری از وقوع چنین رویدادهایی صادر شده است.

لازم است اشاره شود که در تمام سال های اعمال تحریم ها علیه سیستم کشور، بانک کشاورزی به دلیل رعایت استانداردها و ضوابط بانکداری بین الملل خوشبختانه در فهرست تحریم قرار نگرفت و با چنین رویکردی توانست به انجام مبادلات تجاری کشور در سطح بین المللی کمک کند. بدیهی است، تضعیف این بانک خوشنام در سطح ملی و بین المللی خلاف انصاف و منافع ملی کشور است.

بانک کشاورزی ضمن محفوظ داشتن حق اقدام قانونی برای خود، انتظار دارد رسانه ها رویکردی واقع بینانه داشته باشند. در خاتمه امیدواریم که اصحاب رسانه با درک صحیح از شرایط کشور و رعایت مبانی تخصصی و پرهیز از انتشار دیدگاه هایی که باعث تشویش اذهان عمومی می شود، به تقویت سرمایه اجتماعی و توانمندی های کشور در سطح ملی و بین المللی کمک کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا