بورسبورس اوراق

بازدید رئیس سازمان بورس از دومین لیگ ستارگان بورس

امروز شاپور محمدی٬ رئیس سازمان بورس٬ سید علی حسینی٬ مدیرعامل بورس انرژی و حسین فهیمی٬ مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به همراه برخی از مدیران ارشد بورس‌ها و نهادهای مالی از دومین دوره لیگ ستارگان بورس بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اکنون دومین دوره لیگ ستارگان بورس با حضور ۳۴ تیم از دانشگاه های سراسر کشور با هدف توسعه فرهنگ سهامداری در میان اقشار دانشگاه٬ تقویت فرهنگ کارآفرینی با استفاده از توانمندسازی و توسعه مهارت های کاربردی٬ توسعه ارتباط دانشجویان رشته های حوزه اقتصادی و مالی با صنعت مالی کشور٬ افزایش سواد مالی و هم افزایی جامعه دانشگاهی با فعالان صنعت مالی در حال برگزاری است.

بازدید رئیس سازمان بورس از دومین لیگ ستارگان بورس

 در جریان این بازدید رئیس سازمان بورس به سخنرانی کوتاهی درخصوص لزوم فرهنگسازی در بورس پرداخت. او بیان داشت که لیگ ستارگان بورس اقدامی مناسب در جهت فرهنگسازی در حوزه بورس است. محمدی سپس با تاکید بر اینکه فرهنگسازی در این حوزه متوقف نخواهد شد٬ ادامه داد: این اقدام در نمایشگاه های داخلی و بین المللی ادامه خواهد داشت. لیگ ستارگان بورس٬ بورس کاپ و بازی سازی در بازار سرمایه٬ اقداماتی است که در دو سال اخیر دنبال شده و باز هم ادامه خواهد داشت.

او همچنین اظهار داشت که کارگزاران و نهادهای مالی مانند مشاوران سرمایه گذاری٬ شرکت های تامین سرمایه و… به آسان تر شدن روند اخذ کد معاملاتی و انجام سایر امور مربوط به ورود مردم به بورس کمک خواهند کرد و به این ترتیب فرهنگ سرمایه گذاری بیشتر جا می افتد و فرآیند سرمایه گذاری سهل‌تر و سریع‌تر می شود.

رئیس سازمان بورس به مردم توصیه کرد که در جایی سرمایه گذاری کنند که به اشتغال کمک کند. او توضیح داد: خط تولید در بازار سرمایه معنادار است؛ ۵۸۵ شرکت بورسی و فرابورسی در این بازار حضور دارند و توصیه می شود در جایی سرمایه گذاری شود که به خط تولید کمک کند.

او همچنین بر متنوع کردن سرمایه گذاری‌ها تاکید کرد و اظهار داشت که به جای یک سهم٬ چند سهم در سبد سرمایه گذاری نگهداری شود. او همچنین توصیه کرد که از شایعات پرهیز و به تحلیل‌های بنیادی اتکا شود٬ مطالعه صورت گیرد و از نظر متخصصان استفاده شود و اگر آگاهی به اندازه کافی برای سرمایه گذاری مستقیم در سهام وجود ندارد٬ از صندوق های سرمایه گذاری استفاده شود.

محمدی با آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان در لیگ ستارگان بورس٬ ابراز امیدواری کرد که تجربه های اکنون یاری‌رسان آنها برای آینده باشد و آنها در آینده بتوانند جزو مدیران بازار سرمایه و سرمایه گذاران موفق باشند.

منبع
اقتصاد آنلاین - مروارید اسلامی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا