بورسبورس اوراق

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سیمان «سخوز»

مدیریت توسعه بازار مشتقه: عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سیمان تیپ پنج شرکت سیمان خوزستان (سهامی عام) در نماد «عخوز» روز چهارشنبه با قیمت ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان در هر قرارداد یک تنی انجام خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بورس کالا طی اطلاعیه‌ای از عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سیمان تیپ پنج شرکت سیمان خوزستان در روز چهارشنبه خبر داد.

 بر اساس این اطلاعیه، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سیمان تیپ پنج شرکت سیمان خوزستان (سهامی عام) در نماد «عخوز» به تعداد ۴۰۸ هزار و ۴۹۶ قرارداد با قیمت ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان در هر قرارداد یک تنی، از طریق شرکت کارگزاری «امین آوید» در روز چهارشنبه ۲۷ تیر از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ انجام خواهد شد و معاملات ثانویه آن از تاریخ ۳۰ خرداد سال جاری تا ۲۷ تیر ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. عرضه این اوراق به روش گشایش انجام خواهد شد و دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه ۳ + – درصد خواهد بود.

گفتنی است، اگر در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره‌نویسی نشود، متعهد پذیره‌نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است. همچنین در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره‌نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

در مشخصات این اوراق نحوه تعیین قیمت خرید هر قرارداد به این شرح آمده است: قیمت پایه در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت های سیمان معامله شده در بورس کالا و یا آخرین قیمت استعلامی از مراجع مورد تأیید بورس کالا ایران تعیین می‌شود.

از آنجائیکه که عرضه اولیه به روش گشایش است و قیمت بازگشایی بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود، ممکن است قیمت خرید هر قرارداد سلف متفاوت با قیمت پایه باشد، اما قیمت پایه به عنوان مبنای محاسبات قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی، قیمت اعمال اختیار خرید تبعی و همچنین قیمت خرید بازارگردان در معامالت ثانویه قرار خواهد گرفت. (اطلاعات بیشتر این عرضه در سایت بورس کالا موجود است)

اطلاعیه سیمان 2611 تیر

اطلاعیه سیمان 2612 تیر

اطلاعیه سیمان 2613 تیر

 

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا