ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

انگشت اتهام آمریکا به‌سوی روسیه علی‌رغم ملاقات ترامپ با پوتین

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا پیش از ملاقات سران روسیه و آمریکا، فهرستی ۱۲ نفره از ماموران اطلاعاتی و امنیتی روس را که در اقدامات مداخله جویانه و هک سیستم‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده دست داشتند، اعلام و منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت هکرنیوز، پس از آنکه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار و درنهایت دونالد ترامپ پیروز میدان شد، بسیاری از مقامات بلندپایه امنیتی آمریکایی مدعی شدند که نتایج انتخابات دستکاری شده و این کار توسط هکرهای تحت حمایت دولت روسیه انجام شده است.

همچنین روسیه و افراد وابسته به آن به انجام تبلیغات نادرست و انتشار اخبار کذبی در پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر و یوتیوب متهم شدند و در نتیجه، این شبکه های اجتماعی از آن پس مجبور و موظف شدند که قوانین و مقررات سختگیرانه‌تری را در مواضع خود و انتشار پست‌های کاربران وضع و درصورت بروز هرگونه فعالیت مشکوک و مخربی با آن به شدت برخورد کرده و در صورت لزوم، صفحات کاربری مربوطه را مسدود کنند.

همچنین بخوانید

چند روز پیش بود که توییتر دو حساب کاربری را تحت دستور رابرت  مولر، بازرس ویژه دولت ترامپ در آمریکا، به اتهام همکاری و دست داشتن در اقدامات مداخله جویانه روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مسدود کرد و به حالت تعلیق درآورد. حالا هم به دنبال آن، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا نام ۱۲ نفر از افرادی را که گفته می‌شود در این اقدامات مداخله‌گرانه روسیه دست داشته‌اند، منتشر و کیفرخواست نهایی آن‌ها را اعلام کرده است.

راد روزنستاین – معاون دادستان کل دادگستری ایالات متحده – سه روز پیش از آنکه رئیس جمهور روسیه با دونالد ترامپ ملاقات کند، این فهرست ۱۲ نفره از ماموران امنیتی و اطلاعات روس را منتشر کرده بود و حالا به نظر می‌رسد با اعلام رسمی و نهایی آن، تغییر و تحولاتی در گفت‌وگوهای سران این دو کشور ایجاد شود.

 تمامی این ۱۲ نفر از ماموران بلند مرتبه اطلاعاتی روسیه بوده و از اعضای واحد اطلاعات نظامی این کشور هستند که حالا به جرم انجام فعالیت‌های گسترده برای نفوذ و دسترسی به سیستم‌های رایانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شده‌اند. این در حالیست که گفته می‌شود سران این دو کشور در ملاقات اخیر خود به مساله تلاش و همکاری‌های دوجانبه در خصوص افزایش امنیت سایبری در کشورهای خود و سراسر جهان نیز تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا