صنعت، معدن، تجارت

احضار مسئولان وزارت صنعت ادامه دارد/ بازداشتی نداشتیم

رئیس کل دادگستری استان تهران، از احضار تعداد دیگری از مسئولان وزارت صنعت و معدن، ظرف امروز و روزهای آینده در رابطه با پرونده واردات خودرو خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص بررسی ویژه پرونده های مربوط به بازار مسکن، ارز، خودرو و تلفن همراه گفت: از مدتی قبل، شعبه و قاضی ویژه ای برای این کار تعیین شده و این پرونده ها با دقت در حال بررسی است.

ممنوع الخروجی برخی مدیران

این مقام قضائی افزود: در رابطه با پرونده واردات خودرو تعدادی از مدیران و مسئولان وزارت صنعت ممنوع الخروج شدند.

وی از احضار تعدادی از مدیران این وزارت خانه خبر داد و گفت: تعدادی روز گذشته احضار شدند و تعدادی هم امروز، احضار ها و بررسی ها در این پرونده همچنان ادامه دارد.علاوه بر این، مدیران برخی شرکت های واردکننده خودرو احضار شده اند و پرونده آنان نیز در مرحله تحقیقات است.در این پرونده تا کنون بازداشتی نداشتیم.

پرونده اخلال گران بازار تهران در مرحله تحقیات مقدماتی

رئیس کل دادگستری تهران در خصوص پرونده اخلال گران بازار تهران گفت: تعدادی در این رابطه همچنان بازداشت هستند و  پرونده آنها در مرحله تحقیقات مقدماتی است و هنوز به دادگاه نرفته است. 

اسماعیلی در پاسخ به این سئوال که درخواست بانک مرکزی برای آزادی برخی بازداشتی های بازار سکه و ارز از جمله فردی که به همراه پسرش اقدام به این فعالیت ها کرده بود، رسیدگی شده است، گفت: این فرد یک پرونده قدیمی داشت که به اعتبار این پرونده نامش در رسانه ها منتشر شد، این فرد به دلیل گفته های نماینده بانک مرکزی در آن پرونده از اتهامات تبرئه شد اما اکنون پرونده جدید وی مفتوح و در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا