ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آغاز همایش مشارکت عمومی -خصوصی و ظرفیت سازمان توسعه‌ای در ارائه خدمات الکترونیکی

همایش مشارکت عمومی -خصوصی و ظرفیت سازمان توسعه‌ای در ارائه خدمات الکترونیکی برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، نخستین همایش مشارکت عمومی -خصوصی و ظرفیت سازمان توسعه‌ای در ارائه خدمات الکترونیکی امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران ارشد سازمان فناوری اطلاعات و بخش خصوصی برگزار شد.

در ابتدای این همایش رضا باقری اصل – معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات – به لزوم همکاری بخش دولتی و خصوصی تاکید کرده و درباره موانع موجود توضیحاتی ارایه کرد.

همچنین بخوانید

همچنین محمدباقر اثنی‌عشری -رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور- با اشاره به مشارکت بخش خصوصی اظهار کرد: از اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰، خیز اول سرمایه‌گذاری‌های دولت تحت عنوان تکفا انجام شد و دو درصد از بودجه‌ سازمان‌ها موظف به سرمایه‌گذاری در حوزه IT شدند، اما در دهه بعد کمتر به IT توجه شد که باعث شد بهای سنگینی پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه خیز دوم از اواسط دهه ۹۰ شروع شده، با این تفاوت که اکنون مردم سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزود: در حال حاضر جنبشی ایجاد شده که ویژگی‌های خاصی دارد؛ اول اینکه ثروت‌زاست، دوم اینکه توسعه اشتغال را به همراه دارد و سوم اینکه برای مردم رفاه می‌آورد، از حمل و نقل و انتقال وجه و غیره؛ همچنین مقابله با فساد را به همراه دارد.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا