بین الملل

سقوط شدید قیمت نفت/ برنت به پایین‌ترین قیمت ۳ ماه اخیر رسید

با بازگشایی بنادر نفتی لیبی و درحالی‌که تاجران به احتمال افزایش تولید توسط روسیه و سایر تولیدکنندگان چشم دوخته‌اند، قیمت نفت ۴ درصد سقوط کرد و برنت به پایین‌ترین قیمت ۳ ماه اخیر خود رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز دوشنبه، با بازگشایی بنادر نفتی لیبی و درحالی‌که تاجران به احتمال افزایش تولید توسط روسیه و سایر تولیدکنندگان چشم دوخته‌اند، قیمت نفت ۴ درصد سقوط کرد و برنت به پایین‌ترین قیمت ۳ ماه اخیر خود رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، با سقوط سنگین ۳.۴۹ دلاری یا ۴.۶۳ درصدی، در ۷۱.۸۴ دلار بسته شد.

همچنین بخوانید

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۹۵ دلار یا ۴.۱۵ درصد سقوط کرد و پایین‌تر از ۷۰ دلار و در قیمت ۶۸.۰۶ دلار بسته شد.

شیرجه قیمت برنت آن را در طول جلسه دیروز به رکورد پایین ۷۱.۵۲ دلار هم رساند، که پایین‌ترین قیمت آن از اواسط آوریل تا کنون است.

سقوط شدید قیمت‌ها باعث شد سود هفته گذشته بازارهای نفت که با اختلال عرضه لیبی و اعتصاب در تاسیسات نفتی نروژ و عراق به دست آمده بود، از میان برود.

وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، روز جمعه به خبرنگاران گفت که در صورت کمبود عرضه، روسیه و سایر تولیدکنندگان مهم می‌توانند تولید خود را تا ۱ میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایالات‌متحده از ذخایر استراتژیک خود برای مقابله با کمبود عرضه استفاده کند و بازگشت به کار بنادر نفتی لیبی، بازارهای نفت فشار وارد کرد. اما اعتصاب در تاسیسات نفتی نروژ تشدید شد و اعتراضات عراق هم ادامه دارد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه گفت کشورش قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر کاهش دهد، اما مایل نیست با این کار باعث برهم خوردن بازار شود و در برخی موارد با اعطای معافیت موافقت خواهد کرد.

او گفت که برای متحدان به وضوح مشخص کرده است که آمریکا از آنها می‌خواهد در تحریم‌های علیه ایران شرکت کنند.

انتظار می‌رود منوچین برای مذاکره در مورد تحریم‌ها به هند سفر کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا