صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش سرمایه صندوق بیمه با رویکرد حمایت از معادن کوچک

رئیس هیات عامل ایمیدرو در مجمع عمومی سالیانه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی(سال ۹۶) گفت: ثبت افزایش سرمایه صندوق، حمایت از معادن کوچک، توسعه معادن روستایی، انجام فعالیت های پژوهشی برای معرفی هر چه بهتر نقش توسعه ای صندوق بیمه معدنی در دولت و مجلس و همچنین توجه به عملیات های اکتشافی در اولویت برنامه های صندوق قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان در این جلسه که با حضور اعضای هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برگزار شد ضمن تاکید بر ثبت افزایش سرمایه صندوق تا ۱۴۳ میلیارد تومان افزود: هدف از راه اندازی صندوق، توسعه و حمایت از معادن است و به طور حتم باید زمینه افزایش سرمایه لازم برای تحقق این مهم انجام شود.

وی تصریح کرد: توجه به عملیات های اکتشافی از جایگاه بالایی برخوردار است و در این زمینه حمایت از معادن و شرکت های کوچک باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: سرمایه گذاری در بخش زغال سنگ بایستی مورد توجه قرار گیرد چراکه میزان تولید فعلی برای تامین نیاز کشور کافی نیست. نیاز است تا دولت با رویکرد حمایتی که از بخش معدن و صنایع معدنی دارد؛ در ادامه نیز کمک رسان بخش زغال سنگ برای تامین نیاز داخل باشد.

کرباسیان ضمن قدردانی از اقدامات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در امر توسعه معادن روستایی، اعلام کرد: این صندوق می تواند با انجام یک کار پژوهشی کوتاه مدت برای معرفی جایگاه و نقش توسعه ای که دارد؛ کار مطالعاتی کند و با تهیه یک طرح جامع؛ زمینه جلب توجهات دولت و مجلس را فراهم کند.

وی ادامه داد: بی شک ارایه طرح جامع منجر به این می شود تا گام های اساسی در افزایش اعتبارات صندوق و پیشبرد برنامه های توسعه ای آن برداشته شود.

تزریق ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت

در ادامه این جلسه فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به تشریح گزارش عملکرد ۵ ماهه این مجموعه پرداخت و گفت: این صندوق فعالیت های حمایتی در حلقه های مختلف زنجیره ارزش سرمایه گذاری بخش خصوصی معدن و صنایع معدنی را در دستور کار خود قرار داده است.

صدور حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بیمه نامه

وی از صدور حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بیمه نامه برای طرح ها خبر داد افزود: انعقاد توافق نام همکاری حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از جمله اقدامات این صندوق بوده است. با اجرایی شدن این توافق نامه، حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بخش معدن و صنایع معدنی تزریق خواهد شد.

دهقانی با بیان اینکه پیگیری و انعقاد توافق نامه همکاری شرکت ملی مس ایران و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از دیگر اقدامات صندوق به شمار می رود، گفت: با اجرایی شدن این قرارداد و با تضامین اعطایی از طرف صندوق بیمه، خطوط فرآوری و کنسانتره سازی معادن کوچک مقیاس مس فعال شده است.

وی ادامه داد: عملاً این موضوع گامی موثر در جهت احیاء نهضت فرآوری و تضمین بخشی از خوراک کنسانتره شرکت ملی مس اتفاق خواهد افتاد.

طبق اعلام دهقانی؛ یکی از راهکارهای افزایش بهره وری و شفاف سازی و کاهش بروکراسی اداری، مکانیزاسیون سیستم درخواست و بررسی بیمه نامه ها توسط صندوق است.

وی افزود: با توجه به طولانی بودن زمان درخواست، بررسی و معرفی به بانک در صندوق طی سالهای گذشته، این موضوع یکی از موارد مهمی بود که باید در جهت شفافیت و افزایش رضایت مندی مشتریان صورت می گرفت. تقریباً پروژه مکانیزسیون ارتباط با مشتریان ۸۰ درصد پیشرفت پروژه داشته است و پیش بینی می شود تا مرداد سال جاری رونمایی شود.

دهقانی افزایش سقف اعتباری صندوق از ۳ برابر به ۴ برابر موجودی در بانک ملت، بازسازی ساختمان صندوق و مذاکره با شرکت ولوو جهت واردات ماشین آلات از دیگر اهداف صندوق بیمه معدنی را از دیگر اقدامات و برنامه های صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نام برد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا