امور زیربناییتعاون و اشتغال

مدیران در بین مردم حاضر شوند/حضور دربین روستاییان را ادامه می‌دهم

رزن – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه مدیران باید در بین مردم حاضر شوند، گفت: تا زمانی که وزیر هستم مشی رفتن به میان مردم و روستاییان را ادامه خواهم داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ربیعی پیش از ظهر دوشنبه در سفر به شهرستان رزن و پس از افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان در جمع مدیران این شهرستان حاضر شد و در کارگروه اشتغال استان همدان گفت: تاکید رهبری رفتن به میان مردم است و در این شرایط انعکاس واقعی اقدامات دولت باید مورد توجه باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تا زمانی که وزیر هستم مشی رفتن به میان مردم و روستاییان را ادامه خواهم داد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه بار چندم است که به استان همدان می آیم و خوشحالم که اعلام کنم در دولت دوازدهم بیش از ۲۲ هزار کیلومتر زمینی به استانها رفته ام، افزود: تاکید مقام معظم رهبری رفتن به میان مردم و رفتن به لایه های مردم بود و به طوری که فرمودند به روبان بریدن اکتفا نشود و با کارگران نشسته و صحبت شود و تاکید داشتند که باید کارها را خوب انعکاس دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بابیان اینکه بهزیستی در خط مقدم مقابله با آسیب های اجتماعی فعالیت می کند، گفت: تامین اجتماعی امروز هیچ کمکی از دولت نمی گیرد و بودجه بالایی را تجربه می کند.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وظیفه بهزیستی خدمت به دهک‌های دهم و نهم است، در ادامه گفت: در حوزه تأمین اجتماعی بیش از صد هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم و هیچ کمکی از دولت نمی‌گیریم.

ربیعی بابیان اینکه تحریم، زندگی اجتماعی مردم را با هدف شوراندن مردم علیه دولت هدف قرار گرفته است، گفت: باید ارتباطات را با بدنه اجتماعی افزایش دهیم و اعتماد و سرمایه اجتماعی را برگردانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه  ۶۵ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال سال ۹۷ پیش بینی شده است، گفت: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان عقد قرارداد توسط بانکها با متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی انجام شده است.

وی باتاکید براینکه ثبات به بازار بازخواهد گشت و با برنامه های اشتغال، حفاظت از زندگی مردم و کاهش فقر مطلق از تحریم ها عبور خواهیم کرد، گفت: دولت با استمهال وام های کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی و حوادث به مدت ۲ سال موافقت کرد.

ربیعی بابیان اینکه به رئیس جمهور هم عرض کرده ام که استاندار همدان با تلاش و بدون حاشیه کار می کند و باتلاش های انجام شده ۳ رتبه اول تسهیلات اشتغال کشور متعلق به استان همدان است، گفت: مشکل بیمه ای راننده های کامیون حل و فصل شد.

وی با بیان اینکه در خصوص فعالیت اورژانس اجتماعی اطلاع‌رسانی نشده است، گفت: این در حالی است که بهزیستی در کاهش طلاق، خودکشی و کمک به توانیابان اقدامات گسترده و  خوبی داشته است.

ربیعی با اشاره به تدوین برنامه‌هایی برای اشتغال فراگیر و خرد گفت: با این اقدامات مشکلات اقتصادی تا حدودی رفع می‌شود ضمن اینکه ما قادریم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا