امور زیربناییتعاون و اشتغال

مشکلات ارزی و اشتغال را با تدبیر حل می کنیم

قزوین- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مصمم به حل مشکلات ارزی و نوسان قیمت هاست و در شرایط کنونی با مدارا، اجماع و کار مضاعف از سختی ها عبور خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر دوشنبه در ادامه سفر یک روزه به استان قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان بویبن زهرا شرکت کرد.

در جلسه شورای اداری بویین زهرا که زاهدی استاندار، داود محمدی و بابایی صالح نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، بابایی مدیرکل اداره کار استان، معاون اقتصادی استانداری و مدیران صنعتی استان نیز حضور داشتند علی ربیعی گفت: اگر بخواهیم بیکاری را کاهش دهیم نیازمند ایجاد برشهای استانی هستیم تابا اطلاعات دقیق و به روز از وضعیت بیکاری و اشتغال بتوانیم برنامه ریزی کنیم.

همچنین بخوانید

وی در خصوص استفاده از وامهای با بهره کم اظهارداشت: این که از وام های با سود ۴ درصد به واحدهای بزرگ پرداخت کنیم امکان ندارد اما می توانیم بر اساس چند رسته مشخص به کارها سامان دهیم تا افراد بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند.

ربیعی تصریح کرد: امادگی داریم در صورت حضور بخش خصوصی تسهیلات اشتغال بیشتری را پرداخت کنیم.

سهم تسهیلات اشتغال روستایی را بیشتر می کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: اگر در اشتغال روستایی استانها خوب عمل کنند بویژه استان قزوین آمادگی داریم سهم ۳۰ درصدی شما را بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: رویکرد ما این است تا یک طرح زنجیره ای دنبال شود و افراد بدهکار ایجاد نکنیم زیرا معتقدیم با پاشیدن پول شغل ایجاد نمی شود و نباید متقاضی بیکار را به متقاضی بدهکار تبدیل کنیم.

ربیعی یادآورشد: باید کلینیک خدمات مشاوره در شهرستانها ایجاد شود تا بتوانیم تعریف درستی از اشتغال داشته باشیم و منطقی تصمیم گیری شود.

وی اظهارداشت: اگر در استانها بتوانید از محصولات استراتژیک خود مانند کشمش در تاکستان و پسته در بویین زهرا بخوبی استفاده کنید و محصولات شما به عقد قرارداد منتهی شود ما نیز با تعریف بسته های حمایتی به شما کمک می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: دامداری برای روستایی نمی تواند شغل درازمدت محسوب شود البته در کوتاه مدت مناسب است ولی منطقی نیست ما همه اعتبارات اشتغال خود را در این بخش هزینه کنیم و خروجی خوبی نداشته باشیم.

۱۸ هزار میلیارد تومان متقاضی تسهیلات در دامداری سنتی هستند

ربیعی اضافه کرد: در شرایطی که در مجموع فقط ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات اشتغال داریم در بخش دامداری روستایی بیش از ۱۸ هرار میلیارد تومان متقاضی وجود دارد که نمی توانیم همه اعتبارات را به این بخش اختصاص دهیم.

وی گفت: امروز که مشکل آب و خاک داریم باید با مطالعه جلو برویم و در رسته ها با مطالعه حرکت کنیم و انعطاف لازم را داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.

ربیعی تصریح کرد: من با موضوع محدوده ۱۲۰ کیلومتری در قزوین با لحاظ مسافت زمینی موافقم و موضوع در حال بررسی است.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی یادآورشد: در این راستا در کارخانه کاشی وسرامیک مستقر در بویین زهرا با یک سرمایه گذار خارجی مذاکره کردیم و در حال افزایش تولید هستیم.

وی اظهارداشت: باید بسیاری از صنایع نوسازی شود و کار و تولید وارد عرصه رقابت شود تا بتوانیم به اقتصاد خود رونق بخشیم.

نگران شغل کارگران هستم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: من نگران شغل کارگران هستم و رویکرد همه ما باید رونق تولید باشد و هدفمان حک شدن نشان ساخت ایران حتی با کمک سرمایه گذار خارجی باشد تا به اشتغال کمک شود.

ربیعی خطاب به شرکای اجتماعی نیز گفت: امروز به اجماع نیاز داریم و در حالی که دولت تلاش کرد برجام به سرانجام برسد اما یک آدم لات و پرتنش که رئیس جمهور شده از این توافق خارج شد و این مشکل در کنار سوداگری برخی در داخل موجب شد با چالش مواجه شویم.

مشکل ارز را حل می کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: اعضای هیئت دولت مصمم هستند تا مشکل ارز را حل کنند و این موضوع حتما کنترل خواهد شد و در شرایط کنونی به مدارا، اجماع و کار مضاعف نیازمندیم و باید بیشتر کار کنیم تا از این شرایط عبور شود.

ربیعی گفت: باید به میان مردم برویم و واقعیت ها را بگویبم و اگر مردم کنار ما باشند هیچ بحرانی نداریم و می توانیم از این شرایط به سلامت عبور کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا