بانک و بیمهطلا و ارز

اختفای کالاهایی که از ارز رسمی استفاده کرده‌اند، جرم است

معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن هشدار به کسانی که مبادرت به احتکار و اختفای کالا کرده اند، گفت: طبق قانون، احتکار و اختفای کالاهای وارداتی یا تولیدی با مواد اولیه‌ای که از ارز رسمی استفاده کرده اند، جرم محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «حسن یونس سینکی» در نخستین نشست ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کالا، افزود: بررسی و رصد این چرخه، از زمان تخصیص ارز آغاز می شود.
وی افزود : این روند فرآیند خرید، ورود و ترخیص را در بر می‌گیرد و پس از مشخص شدن قیمت عرضه و نرخ مصوب، وضعیت شبکه توزیع تا حلقه نهایی که واحد عرضه کننده باشد، در خود جای داده است.
معاون وزیر صنعت اضافه کرد: تقسیم کاری میان اعضای ستاد مزبور انجام شده و پیش بینی طراحی دبیرخانه صورت گرفته و جایگاه آن نیز در معاونت امور اقتصادی و بازرگانی است.
وی گفت: برگزاری جلسات هفتگی ستاد پیش بینی شده و رییس کل گمرک و یکی از معاونان وزارت اطلاعات نیز از اعضای جدید آن محسوب می شوند.
پیش از این «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت،«حسن یونس سینکی» معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمود نوابی»رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و «جمال انصاری» رییس سازمان تعزیرات حکومتی را به عنوان اعضای ستاد منصوب کرده بود.
براساس حکم وزیر صنعت،معدن و تجارت اعضای این ستاد «با استفاده از ظرفیت‌های سازمان حمایت و سازمان تعزیرات و کلیه سازمان‌های دولتی استانی و به کارگیری توان خارق‌العاده مردمی و در رأس آنها انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدکنندگان و بازرگانان همراه و متدین که منافع خود را برای آرامش و رضایت عموم ملت ایران جست‌وجو می‌کنند، در اطلاع‌رسانی آنها از مراکز اختفا و احتکار و همکاری آنان در رسیدگی‌ها، بازرسی‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت فوق‌العاده فضای مجازی، در تحقق این هدف براساس برنامه تهیه شده اقدام کنید.»

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا