انرژیبورسبورس اوراق

حقوقی فروشنده امروز «پارس» مشخص شد/رفت و آمد فردای «پارس» در کوتاهترین زمان

ربیعی گفت: امروز بیش از ۱۸ میلیون سهم از نماد تازه وارد پتروشیمی پارس توسط اشخاص حقیقی و حقوقی عرضه شد که ۵۲ درصد این عرضه توسط سه حقوقی اصلی این شرکت صورت پذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نماد غول گازی تازه وارد بورسی روز جاری با رشد حداکثری قیمت در سطح ۲۷۷۸۳ ریال و با صف خرید ۲۰۰ میلیونی آغاز به کار کرد. این در حالی بود که در همان ابتدا پنج میلیون سهم از این شرکت توسط اشخاص حقیقی واگذار شد. اما در پایان شاهد تحرکات خاصی از حقوقی نماد در روند واگذاری بودیم.

در این خصوص ربیعی گفت: هر سه حقوقی اصلی پتروشیمی پارس (هلدینگ خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان) عرضه کننده ۱۰ میلیون سهمی امروز این نماد بودند. وی همچنین به این موضوع نیز اشاره کرد که این عرضه بسیار جزیی بوده و ادامه دار نخواهد بود. در نتیجه به نظر می رسد این سهم تا پیش از برگزاری مجمع ، چالش خاصی نداشته باشد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در خصوص توقف فردای این سهم به دلیل افزایش بیش از ۲۰ درصدی در پنچ روز کاری نیز گفت: تمام تلاش ما و سازمان بورس در جهت کوتاه نمودن مدت توقف نماد تا قبل از برگزاری مجمع  این شرکت است. توقف این نماد به دلیل رشد بیش از ۲۰ درصد حتما تا پیش از توقف برای برگزاری مجمع مرتفع می‌شود.

گفتنی است؛ مجمع عمومی عادی سالانه «پارس» روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. از این رو سهم به احتمال زیاد در پایان معاملات روز چهارشنبه هفته جاری متوقف خواهد شد. همچنین شود هر سهم شرکت ۵۰۸ تومان است که شرکت قصد تقسیم ۸۰ درصدی آن را دارد.

منبع
اقتصادآنلاین - مریم علیزاده

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا