صنعتصنعت، معدن، تجارت

افزایش ۵ تا ۷ درصدی قیمت کالاها

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: هم اکنون پنج تا هفت درصد بر قیمت کالاها در بازار افزوده شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،علی فاضلی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه افزایش قیمت در حوزه اتاق اصناف مدیریت شده است، افزود: اگر هم افزایش قیمت در برخی کالاها وجود داشته تنها پنج تا هفت درصد بوده است.

وی اظهار داشت: کالاهای استراتژیک از ارز رسمی بهره گیری می کنند اما برخی از کالاها به دلیل سرگردانی بازار ارز و عدم تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی گران شده که با مدیریت در بازار ارز می توان نسبت به رفع آن اقدام کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: در حال حاضر ۳۹۶ اتاق اصناف در کشور وجود دارد که از محل بودجه عمومی خود و سرفصل های دیگر نسبت به پرداخت حقوق بازرسان اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه در تهران ۱۳۵ بازرس در مجموعه نظام صنفی فعال هستند که برای بازار بزرگی مانند تهران کافی نیست، گفت: مردم با شماره تلفن ۱۲۴ می توانند انتقادات، پیشنهادات و گزارش های خود را به اتاق اصناف ارائه دهند.

فاضلی با اشاره به اینکه از سود اعمال شده از عمده فروشی تا خرده فروشی هفت تا ۱۷ درصد است، افزود: یک بنگاه متوسط صنفی در جهان به ازای هر ۴۰ خانوار فعالیت می کند اما در ایران به ازای شش تا هشت خانوار یک واحد صنفی فعال بوده که نشان دهنده انباشت نیروی انسانی و نبود شغل است.

وی همچنین اظهار داشت: علاوه بر این یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستفروش در سطح معابر فعالیت می کنند که مجموعه مدیریت شهری باید نسبت به کنترل آن اقدام کند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا