صنعتصنعت، معدن، تجارتصوت

فعالیت ۳۰ هزار واحد نانوایی مازاد

رئیس اتحادیه نانوایان تهران گفت: هم اکنون ۸۰ هزار واحد نانوایی در سراسر کشور فعالیت می کند که ۳۰ هزار واحد آن مازاد بر نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قاسم زراعتکار در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون قیمت نان افزایش نیافته است، افزود: در بیستم آبان ماه ۹۶ مقرر شد قیمت نان افزایش پیدا کند که در تهران تنها پس از چهار روز اجرای آن متوقف شد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که از هفت ماه پیش تا کنون طرح افزایش قیمت نان همچنان بلاتکلیف است، اظهارداشت: در حال حاضر نانوایان با مراجعه به اتحادیه های نان سراسر کشور به قیمت کنونی نان و افزایش بی رویه تعداد نانوایی ها که موجب کسادی بازار شده، اعتراض دارند و خواستار افزایش نرخ آن هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران از احداث بی رویه نانوایی در کشور گلایه کرد و ادامه داد: در زمان وزارت وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ بخشنامه ای تعداد نانوایی از ۷۰ هزار واحد به ۸۰ هزار واحد افزایش یافت این در حالیست که ۳۰ هزار واحد نانوایی مازاد در کشور وجود دارد.

وی با اعلام این خبر که ۲۵ درصد از نانوایی های تهران آزادپز هستند، گفت: هم اکنون ۸۵ درصد نانوایی های کشور از آرد یارانه ای استفاده می کنند و تنها ۱۵ درصد آزادپز هستند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا