بورسبورس اوراق

اطلاع رسانی پیامکی، راهکاری برای تسریع فرآیند افزایش سرمایه

اطلاع رسانی پیامکی در خصوص وضعیت پرونده “افزایش سرمایه در جریان”، شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار پیاده سازی و اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام خبر فوق گفت: بحث تامین مالی یکی از رسالت ها و وظایف اصلی بازار سرمایه است که سازمان بورس باید در این مسیر تسهیلاتی را برای شرکت های سهامی عام در نظر بگیرد.

علی بیک زاده با اشاره به روند و مراحل چندگانه اخذ مجوز و اجرای افزایش سرمایه توسط ناشران تاکید کرد: همیشه سوال مدیران شرکت های سهامی عام  اطلاع از آخرین وضعیت مراحل افزایش سرمایه بود که با راه اندازی این سامانه، مدیران شرکت ها به سرعت در جریان این اطلاعات قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: همچنین موارد عدم رعایت که مربوط به دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه است به کل اعضای هیات مدیره اطلاع رسانی می شود؛ چراکه ممکن است مدیر عامل در بحث دستورالعمل مراحل زمانی، تکالیفی داشته باشد که انجام نداده و با گذر زمان در صورت عدم اطلاع رسانی، احتمال دارد هیات مدیره  با موارد تخلف مواجه شوند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزایش سرمایه را یکی از راه های تامین مالی ناشران در بازار سرمایه دانست و گفت: برای اجرای این روش باید فرآیند اخذ مجوز برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، تصویب افزایش سرمایه، پذیره نویسی سهام و ثبت آن نزد مرجع شرکت ها اجرا شود.

علی بیک زاده  با بیان اینکه اطلاع رسانی پیامکی با هدف تسریع و تسهیل این روش تامین مالی راه اندازی شد، گفت: سازمان بورس  به منظور تسریع رسیدگی به فرآیند افزایش سرمایه و اطلاع مدیران و اعضای هیات مدیره ناشران اوراق بهادار از روند اجرای افزایش سرمایه در سازمان، نسبت به اطلاع رسانی ناشران در هر یک از مراحل اخذ مجوز اقدام کرد.

به گفته وی شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار باید بر اساس دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه و موعد زمانی تعیین شده نسبت به ارسال مدارک و مستندات مربوط در هر مرحله از فرآیند افزایش سرمایه اقدام کنند.

بیک زاده تاکید کرد : در صورتی که ناشران  در هر مرحله از ارسال مدارک تاخیر داشته باشند، روند دستیابی به منابع حاصل از افزایش سرمایه برای ناشر و نقل و انتقال سهام موضوع افزایش سرمایه برای پذیره نویسان طولانی مدت می شود.

این مقام مسول درباره حجم این اطلاع رسانی گفت: ارسال پیامک از زمان ثبت درخواست افزایش سرمایه نزد سازمان تا تکمیل فرآیند افزایش سرمایه انجام می شود. همچنین این پیامک ها با توجه به مباحث آن به مدیر مالی، مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره ناشر ارسال می شود.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا