بین الملل

نگرانی بوئینگ از تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین

مدیر شرکت بوئینگ در مورد خسارات بالقوه نبرد رو به گسترش تجاری میان آمریکا و چین هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بی بی سی، دنیس مایلنبرگ مدیر اجرایی این شرکت عظیم که علاوه بر ساخت هواپیما در صنعت فضا هم دست دارد گفت: « رشد و نمو سالم صنعت هوافضا به تجارت آزاد بستگی دارد.»

او گفت نگران است که تعرفه ها می تواند هزینه تولید را در صنعت هواپیماسازی بالا ببرد و افزود: « بخش هوافضا در همه جای جهان فواید اقتصادی به همراه دارد.»

همچنین بخوانید

درحالی که آمریکا و چین در ماه های اخیر درحال اعمال تعرفه بر کالاهای یکدیگر بوده اند – نبردی که با ابتکار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شروع شد – مایلنبرگ گفت که می خواهد « راه حل های دیگری» برای اختلافات تجاری پیدا شود.

«ما نگرانیم این وضع بر هزینه های زنجیره عرضه اثر بگذارد – اما این زنجیره ها از دو طرف (میان چین و آمریکا) جاری است، این یک شبکه درهم تنیده جهانی است.»

او که پیش از شرکت در نمایشگاه هوایی فارنبرو در اطراف لندن با خبرنگاران صحبت می کرد گفت که کاخ سفید به استدلال های شرکت او گوش می دهد.

او گفت :« ما کاملا با هر دو دولت در تماس بوده ایم، صدای ما شنیده می شود» و ابراز امیدواری کرد که «راه حل خوبی» برای این اختلافات پیدا شود.

آمریکا در ماه جاری تعرفه هایی بر کالاهایی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار از چین اعمال کرد. چین در واکنش تعرفه های مشابهی بر واردات از آمریکا مثل گوشت خوک و دانه های سویا معرفی کرد.

ترامپ اکنون پیشتر رفته و چین را به اعمال تعرفه های دیگری بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالا تهدید کرده است. چین هم گفته که تلافی می کند.

آمریکا همچنین تعرفه ای ۲۵ درصدی بر فولاد و ده درصدی بر آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا اعمال کرده است.

همه اینها باعث نگرانی نسبت به کند شدن روند رشد اقتصادی جهان شده است.

مایلنبرگ گفت که بوئینگ هنوز تاثیر تعرفه ها را حس نکرده است اما افزود که «شعارها درباره اقدامات بالقوه تنبیهی برای ما مایه نگرانی است.»

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا