صنعت، معدن، تجارتمعدن

دانشگاه تهران با همه ظرفیت آماده پیگیری ایده هاست

رئیس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه با همه ظرفیت آماده پیگیری ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمود نیلی احمد آبادی در جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی که در ایمیدرو برگزار شد، با ابراز تشکر از افرادی که شجاعانه ایده های خود را به مسابقه گذاشتند، اظهار داشت: دانشگاه تهران تلاش دارد ایده ها را به کسب و کار سودآور تبدیل و از آن پشتیبانی کند تا شاهد به ثمر رسیدن آنها باشد.

وی ادامه داد: این امر موجب می شود تا افراد دنبال شغل نباشند و خود آفریننده شغل باشند و این کار به معنای نوآوری و کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه صنعت و دانشگاه به نیازهای اقتصاد ملی پاسخ می دهند، گفت: ما در خاورمیانه اولین کشورهایی بودیم که خودرو تولید می کردیم، یخچال و تلویزیون خوب تولید می کردیم، یکی از صادرکنندگان موفق صنعتی بودیم و نیز ذوب آهن به عنوان شاخص صنعتی داشتیم.

وی ادامه داد: اما چه شد که یخچال، تلویزیون، خودرو و غیره وارداتی شده و تنها می پرسیم که چرا قیمت ها بالا رفته و هیچ مدیری نیست که بگوید چرا این اتفاق (وارداتی شدن) افتاده است و اینکه دانشگاه چه می کند و چرا مشکل صنعت را رفع نمی کند.

نیلی احمدآبادی با اشاره به اینکه ما در کشور دنبال تکنولوزی های پیشرفته و ارتباط میان صنعت و دانشگاه نیستیم، تصریح کرد: وقتی با خرید و فروش سکه و ارز می توان پول زیادی تحصیل کرد، چرا باید فرد سرمایه خود را وارد حوزه تولید کند که نهادهای مختلف نظارتی مدام از او سئوال کنند.

وی ادامه داد: وقتی قوانین، سیاست ها، دستورالعمل ها و مسائل مالی و اقتصادی مطابق مسیر باشد حرکت سریع رخ می دهد. در چنین شرایطی، اگر کسی وارد این حوزه شود باید از او تشکر کرد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ایمیدرو به عنوان سازمان مهم و تاثیرگذار و دانشگاه تهران به عنوان الگوی دانشگاه های دیگر، باید فراتر عمل کنند. ما مسئولیت های ملی داریم تا اگر امروز این اتفاقات رخ ندهد، فردا بسیار دیرتر است. اتفاقات بازار ناشی از کم کاری های ما در گذشته است.

وی افزود: کشوری با این ظرفیت و تجربه تاریخی نباید اقتصاد لرزانی داشته باشد که با حرف یک نفر در آن طرف دنیا، دچار مشکل شود.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: رسالت و ماموریت ما در دانشگاه نسبت به گذشته متفاوت شده و از تربیت محض منابع انسانی فراتر رفته است. یکی از وظایف دانشگاه ها، رفع مسائل و چالش ها و مشارکت در توسعه است. باید الگوهای جدید را پیدا کنیم که ارزش افزوده بالایی دارد.

وی ادامه داد: در مدیریت تخصصی و پژوهش دنیا، الگوی در کنار هم قرار گرفتن همه ظرفیت ها در جهت اهداف و نیازهاست. دانشگاه تهران تلاش کرده با همکاری ایمیدرو، ظرفیت ها را افزایش دهد و یونیدرو را به عنوان الگویی مناسب مطرح کند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه از ابزارهای مدرن برای نوآوری و کارآفرینی نظیر پارک علم و فناوری، صندوق جسور سرمایه گذاری، صندوق پژوهش و نوآوری، معاونت سرمایه گذاری و توسعه و غیره استفاده می کند و ارتباط علمی با مراکز پژوهشی بین المللی دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا