امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نقش ۲۵ درصدی عشایر در تولید گوشت

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز با حجم ۲۰۰ هزار تن در سال مربوط به جامعه عشایری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کرمعلی قندالی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: عمده ترین محصولات جمعیت عشایری کشور تولید مواد پروتئینی به خصوص گوشت قرمز است.


وی همچنین در پاسخ به این پرسش که کدگذاری آمار جمعیت دام عشایر با چه هدف و سازو کاری انجام می شود، اظهارداشت: این کدگذاری مختص دام عشایر نیست.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: طرح جامعی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی با هدف دسترسی به آمار دقیق و تعداد واقعی جمعیت دامی کشور در حال تدوین است.

وی افزود: این طرح در شناسایی، کدگذاری و رهگیری دام های موجود در مملکت بسیار نقش آفرین است.

قندالی تصریح کرد: شفافیت بیشتر برای ارائه آمار و ارقام جمعیت دامی، برنامه ریزی در جهت ساماندهی دام ها به خصوص دام سبک، میزان تولید و مدیریت بازار گوشت قرمز از جمله مزیت های مهم این طرح است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: آمار جمعیت دامی کشور امروز دقیق و شفاف نیست از اینرو اجرای این طرح جهت دستیابی به یک آمار واحد و منسجم بسیار واجد اهمیت است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: بدون شک با اجرای طرح مزبور تمامی جمعیت دامی کشور مجهز به سامانه و به تبع این جمعیت از مرحله پرورش تا بازار کاملا رهگیری می شود.

وی اذعان داشت: طرح کدگذاری دام تمامی جمعیت دامی سبک کشور اعم از عشایر و غیر عشایر را در برمی گیرد.

قندالی در ادامه یادآورشد: ساز و کار اجرای این طرح هم اکنون در حال طراحی است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا