صنعت، معدن، تجارتمعدن

اعلام آمادگی ایمیدرو برای حمایت از ایده های نوآورانه بخش معدن و صنایع معدنی/ ایمیدرو با همکاری بورس در حال راه اندازی صندوق جسورانه سرمایه گذاری است

رییس هیات عامل ایمیدرو از آمادگی این سازمان برای حمایت از ایده های نوآورانه در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی افزود: باید به بخش پژوهش و فناوری توجه بیشتری شود و ما در ایمیدرو به طور جدی به بحث پژوهش و فناوری توجه می کنیم.

کرباسیان خاطر نشان کرد: کشور ما حتی در سال های پیش از انقلاب نیز به پژوهش، نوآوری، فناوری، ابداع، اقتصاد ملی و ظرفیت ها کم توجهی کرده است به طوری که در نوآوری و فناوری عقب ماندگی تاریخی داریم و باید بپذیریم که در فناوری و نوآوری از تکنولوژی دنیا استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۲۵ درصد از سود ایمیدرو صرف هزینه های آموزش و پژوهش می شود به همین دلیل این سازمان آمادگی خود را برای حمایت از ایده های نوآورانه اعلام می کند. چرا که برای جبران این عقب افتادگی باید کار جسورانه و وسیع انجام داد و از ایده های دانشجویان، اساتید و پژوهشگران حمایت کرد.

وی یادآور شد: موسسه یونیدرو با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان با همکاری ایمیدرو و دانشگاه تهران تاسیس شد تا بتواند به بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه کمک کند. امیدوارم این همکاری الگویی برای واحد های دیگر شود و شاهد چنین همکار ی هایی برای ارتقاء ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه گفت: یکی از مشکلات ایران این است که به اندازه کشورهای موفق دنیا به حوزه پژوهش و فناوری توجه نمی کند که از مهمترین دلایل آن می توان افتادن سایه نفت بر اقتصاد کشور و حاکم شدن سیاست بر اقتصاد را عنوان کرد.

کرباسیان اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر تعدادی از دانشگاه ها در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه فعال شدند که دانشگاه تهران در این زمینه پیشتاز است تا بتواند از بودجه اقتصادی کشور در پژوهش و نوآوری استفاده کند و بخش صنعت نیز بتواند نیاز علمی خود را برطرف کند.

وی افزود: دانشگاه های معتبر دنیا به بودجه دولتی وابسته نیستند اما در ایران اینطور نیست که همین امر موجب کم توجهی به بخش پژوهش و فناوری می شود. بخش خصوصی نیز کمتر به آموزش و پژوهش توجه می کند و به حل مشکلات جاری می پردازد. اما طی سال های اخیر، دانشگاه های کشور به سمت به دست آوردن بودجه براساس ظرفیت پیش می روند که بسیار ارزنده است.

صندوق جسورانه

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: باید از این ایده ها حمایت شود و آنها را به بخش تولید و سرمایه گذاری معرفی کنیم و به این جشنواره بسنده نشود. ایمیدرو با همکاری سازمان بورس در حال راه اندازی صندوق جسورانه سرمایه گذاری است که وجود این مرکز می تواند حامی خوبی برای ایده های نوآورانه بخش معدن و صنایع معدنی باشد.

.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا