امور زیربناییتعاون و اشتغال

پرداخت ۲هزار میلیارد تومان وام اشتغال روستایی توسط بانک تعاون

عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون گفت: این بانک تعهد پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با سود ۴ تا ۶ درصد و دوره تنفس یک ساله را دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدباقر فتاحی در نشست بررسی ظرفیت های اشتغال که در اتاق تعاون ایران برگزار شد، گفت: تا امروز ۵٠ درصد از منابع اشتغال روستایی صندوق توسعه ملی به حساب بانک های عامل واریز شده که حدود ٣ هزار میلیارد تومان از کل منابع را شامل می شود.

وی با بیان اینکه وی تعهد بانک توسعه تعاون برای اجرای طرح ملی توسعه اشتغال روستایی ۲۰ هزار میلیارد ریال است که با نرخ های سود ۴ تا ۶ درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد افزود: با احتساب دو سال دوره مشارکت، یکسال دوران تنفس و ۶ سال بازپرداخت، در مجموع دوران بازپرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ۹ ساله است که در سیستم نظام بانکی از تسهیلات بلند مدت محسوب می شود.

همچنین بخوانید

عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون با ارائه عملکرد این بانک برای اجرای طرح ملی اشتغال روستایی گفت: از بهمن سال گذشته همزمان با اجرای برنامه اشتغال روستایی ٣۶١ میلیارد تومان طرح اشتغالزا مصوب شده که تاکنون ١۵١ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: علاوه بر این از محل اجرای برنامه اشتغال فراگیر ١۵٠٠ میلیارد تومان از محل داخلی بانک اختصاص پیدا کرده که با نرخ ١٨ درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. البته قرار بود سازمان برنامه و بودجه بین ٢ تا ٨ درصد از سود تسهیلات اشتغال فراگیر رو به عنوان یارانه پرداخت کند که هنوز این یارانه در اختیار بانک های عامل قرار نگرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا