بورسبورس کالا

رقابت ۱۰ درصدی وکیوم باتوم «شبریز» / صدرنشینی وکیوم باتوم «شبندر»

بیشترین ارزش معاملات امروز به وکیوم باتوم «پالایش نفت بندر عباس» در حدود ۲۳.۷ میلیارد تومان بدون رقابت نسبت به قیمت پایه تعلق گرفت. همچنین، وکیوم باتوم «پالایش نفت تبریز» با ۱۰ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه خود معامله شد. شایان ذکر است، معاملات این کالا نسبت به قبل شاهد تغییر قیمتی نبود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز ۲۳ تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالا در مجموع ارزشی حدود ۱۱۷ میلیارد تومان داشتند. این معاملات در ۱۴۹ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود ۷۲ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار صادراتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود ۴۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

گفتنی است، بیشترین ارزش معاملات امروز به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان ۲۳.۷ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه یک هزار و ۴۸۲ تومان بدون رقابت، نقدی داد و ستد شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ۲۰ تیر بدون تغییر باقی مانده است.

تالار صنعتی

امروز در تالار صنعتی بورس کالا، چهار هزار و ۹۱۰ تن سبد میلگرد ۱۲ تا ۳۲ شرکت ذوب آهن اصفهان عرضه شد اما معامله ای شکل نگرفت. این محصول به قیمت پایه دو هزار و ۹۶ تومان توسط کارگزاری «صبا جهاد» به طور سلف عرضه شده بود.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا نیز میزبان دادوستد ۲۳ هزار تن وکیوم باتوم بود. همچنین، طی این روز و در تالار مذکور چهار هزار و ۹۰۶ تن قیر، یک هزار و ۴۱ تن مواد پلیمری و ۱۳ هزار و ۲۳۶ تن مواد شیمیایی معامله شد. شایان ذکر است، ۲۶ هزار و ۸۴۰ تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران دادوستد شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان ۲۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه یک هزار و ۴۸۲ تومان بدون رقابت توسط کارگزاری «بانک رفاه کارگران» در ۱۶ هزار تن به طور نقدی داد و ستد شد. قیمت وکیوم باتوم نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ۲۰ تیر بدون تغییر باقی مانده است.

همچنین طی این روز، «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز نیز حدود هفت میلیارد تومان فروخته شد. این محصول با قیمت پایانی یک هزار و ۴۱۱ تومان با ۱۰ درصد رقابت در حجم پنج هزار تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» معامله شد. کالای حاضر در معامله قبلی خود مورخ نهم تیرماه نیز با همین قیمت معامله شده بود.

گفتنی است، کم ارزشترین محصول این تالار هم به قیر آمونیاک (مایع) حدود ۹.۵ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی ۹۵۷ تومان و حجم ۱۰ تن به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «باهنر» فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله سه هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی، یک هزار و ۹۰۰ تن شکر و ۲۰۰ کیلوگرم زعفران رشته ای را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به «شکر خام» برزیل به میزان یک میلیارد و ۴۴۰میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه دو هزار و ۴۰۰ تومان در حجم ۶۰۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «باهنر» معامله شد. عرضه‌کننده این محصول نیز شرکت «مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به شکر سفید «قند میبد» در حدود ۶۸ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول امروز با قیمت پایه دو هزار و ۷۲۲ تومان به حجم ۲۵ تن توسط کارگزاری «باهنر» داد و ستد شد. عرضهکننده این کالا، شرکت بازرگانی تولید شکر و صنایع جانبی بود. این محصول نیز نسبت به آخرین معامله خود در ۱۱ تیر تغییری در قیمت خود شاهد نبود.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا