امور زیربناییتعاون و اشتغال

ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی در مناطق مرزی از اولویت‌های دولت است

گرمی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی در مناطق مرزی کشور را از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: در این راستا تسهیلات ارزان به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ربیعی بعد از ظهر شنبه در آئین احداث سه واحد تولیدی صنعتی در شهرستان گرمی استان اردبیل افزود: برای تحقق این مهم دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ترکیبی از صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در مناطق مرزی حمایت می‌کند.​

وی با اشاره به برنامه های توسعه ای دولت در این مناطق تصریح کرد:  سیاست دولت در مناطق مرزی علاوه بر تامین امنیت، حفظ جمعیت ساکن، فراهم کردن رفاه اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت با ایجاد فرصت های شغلی جدید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از الزامات توسعه این مناطق را جذب سرمایه گذاران برشمرد و متذکر شد: اهداف تعیین شده در این مناطق زمانی محقق می شود که مناطق روستایی و مرزی با توسعه اشتغال و رفاه اقتصادی روبرو شوند.

وی شهرستان گرمی را یکی از مناطق مستعد برای توسعه برشمرد و با اشاره به شروع عملیات اجرایی سه کارخانه شیرآلات در این شهرستان بیان داشت: هم اکنون سیاست ایجاد خوشه تولید شیرآلات کشور در این شهرستان دنبال می شود.

ربیعی ادامه داد: با احداث این سه کارخانه و نیز توسعه سایر واحدهای تولیدکننده شیرآلات در این شهرستان زمینه اشتغال هزار و ۸۰۰ نفر در گرمی فراهم می شود و این رقم برای یک منطقه مرزی کوچک رقم قابل توجهی است.

گفتنی است برای ساخت سه واحد تولید شیرآلات در شهرستان گرمی استان اردبیل اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا