صنعت، معدن، تجارتمعدن

جشنواره ایده های ارزش آفرین در بخش معدن و صنایع معدنی، نوآوری ها را افزایش می دهد

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو برگزاری نخستین “جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی” را مقدمه ای بر افزایش خلاقیت و نوآوری ها در این بخش دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، امیر خرمی شاد امروز در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ایده های ارزش آفرین در بخش معدن و صنایع معدنی بسیار کم است که امیدواریم برگزاری این جشنواره شروعی برای رشد ایده های ارزش آفرین در این حوزه باشد و تحقق و اجرایی شدن ایده ها خیر و برکت را در بخش معدن و صنایع معدنی به همراه داشته باشد.

وی گفت: صنعت و دانشگاه هر دو پذیرفته اند که ارتباط این دو حوزه مطلوب نیست و به همین منظور موسسه آموزشی و پژوهشی یونیدرو با همکاری دانشگاه تهران و ایمیدرو تشکیل شد که نمونه ای تحقق یافته از ایده های ارزش آفرین است.

خرمی شاد افزود: ایده برای تبدیل شدن به عمل و اجرایی شدن محدودیت هایی دارد که ایمیدرو به این موضوع توجه داشته و اهمیت می دهد. تحقق برخی ایده ها ممکن سال ها به طول انجامد و یکی از اهداف تشکیل موسسه یونیدرو بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه است و یونیدرو تلاش می کند روند تحقق و تجاری سازی ایده های ارزش آفرین را تسهیل کند.

مدیر برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو خاطر نشان کرد: بسترهای لازم برای تحقیق و توسعه درکشور وجود ندارد و امیدواریم برگزاری این جشنواره مقدمه ای بر ایجاد بسترهای لازم در این حوزه باشد.

شمس الدین وهابی، مدیر یونیدرو، نیز در این مراسم به الگوهای ارتباط صنعت و دانشگاه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه اشاره کرد و افزود: در ایران شاهد الگوی ضعیف همکاری صنعت و دانشگاه هستیم بنابراین در تشکیل یونیدرو هدف این بود که از الگوی عرضه محور و تقاضا محور خارج شویم و هر دو طرف بتوانند امکان توسعه همدیگر را فراهم کنند.

وی در ادامه گفت: ۱۳۲ ایده به جشنواره ارسال شده است که ۷۰ ایده مورد تایید قرار گرفته که امروز در پنل های داوری توسط ۲۴ داور جشنواره مورد بررسی قرار می گیرند.

همچنین عباس زارعی هنزکی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: ایده در دانشگاه کارآفرین تبدیل به ثروت، درآمد وتولید ناخالص داخلی می شود و مراکز رشد و پارک علم فناوری از ارکان مهم دانشگاه های کارآفرین هستند.

وی یادآور شد: پارک های علم و فناوری بر اساس زنجیره ارزشی به ایده پردازان کمک می کنند تا ایده را به بازار برسانند. از همین رو باید به ایده پردازهای بخش معدن و صنایع معدنی توجه کنیم و به جای حل مشکلات با راه حل های موجود در دنیا، ایده پردازها را به سمت اقتصاد دیجیتال هدایت کنیم تا ایده ها راحت تر تجاری سازی شده و بتوانیم آنها را در سطح جهان تجاری سازی کنیم.

نخستین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی با ۶ محور در روز های ۲۳ و ۲۴ تیرماه برگزار می شود. روزنخست این جشنواره در پردیس دانشگاه فنی دانشگاه تهران در حال برگزاری است و روز دوم نیز در ایمیدرو برگزار خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا