ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۵۴۳ روستای فارس تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه‌اول

با حضور وزیر ارتباطات آیین افتتاح فاز یک پوشش اینترنت پرسرعت روستایی همراه اول برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام همراه اول، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی استان فارس، آیین افتتاح فاز یک ایجاد پوشش شبکه ۳G/۴G همراه اول در روستاها، با راه‌اندازی ۲۳۰ سایت در ۵۴۳ روستا با مبلغ سرمایه‌گذاری ۹۳میلیارد تومان برگزار شد.

همچنین به دستور وزیر ارتباطات، راه‌اندازی سایت‌های نسل سه و چهار همراه اول در این استان در دو فاز دیگر  ادامه پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید

در این مراسم محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سفر نوروزی به استان فارس مقرر شد اتصال ۵۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت برقرار شود، گفت: امروز خوشحالیم که این وعده محقق شده و تعداد ۵۶۹ روستا در دو ماهه اخیر به شبکه ۳G و ۴G پیوستند.

وزیر ارتباطات تصریح‌کرد: ۵۷۶ روستا هم پیشتر از این امکانات برخوردار شده بودند و یک هزار و ۱۹۵ روستا نیز در برنامه توسعه امسال وزارت ارتباطات قرار دارد.

بر اساس این گزارش با بررسی‌های میدانی و گزارش‌های مردمی، مشترکان در روستاها و جاده‌هایی که شبکه نسل سه و چهار راه‌اندازی شده، از اینترنت پر سرعت همراه اول رضایت داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا