انرژی

با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بنزین صادر می‌کنیم

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه‌اندازی شد نه تنها کمبود بنزین نداریم بلکه با راه‌اندازی فاز سوم این پالایشگاه صادر کننده بنزین خواهیم بود و مشکلی از جهت تأمین بنزین در داخل کشور نداریم.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص احتمال سهمیه‌بندی بنزین، اظهار کرد: با توجه به اینکه فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه‌اندازی شد نه تنها کمبود بنزین نداریم بلکه با راه‌اندازی فاز سوم این پالایشگاه صادر کننده بنزین خواهیم بود و مشکلی از جهت تأمین بنزین در داخل کشور نداریم.

وی افزود: نکته مهم این است که مصرف بنزین را کنترل کنیم. هر چه در زمینه ساخت پالایشگاه اقدام کنیم با این روند مصرف، شرایط به گونه‌ای است که مصرف بنزین از مرز ۸۰ میلیون لیتر می‌گذرد و روز به روز افزایش مصرف در بنزین را شاهد هستیم.

همچنین بخوانید

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، گفت: در بودجه سال ۹۷ نه در زمینه افزایش قیمت و نه در خصوص سهمیه‌بندی حکم و اجازه‌ای به دولت ندادیم. اگر دولت بخواهد هر یک از این موارد را اجرایی کند باید اجازه مجلس را داشته باشد و تاکنون هم دولت بعد از تصویب بودجه درخواستی برای افزایش قیمت یا سهمیه بندی بنزین نداشته است.

بختیار تصریح کرد: میزان مصرف بنزین در این ایام که تعطیلات تابستانی است، بالاست. در زمینه بهینه‌سازی مصرف هم خودروسازان تعهداتی را داده‌اند که متأسفانه اجرایی نشده است و مردم هم درست مصرف کردن را رعایت نمی‌کنند. نکته اساسی این است که کمبود بنزین در کشور نداریم و تا پایان سال فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه‌اندازی می‌شود و اگر مصرف بهینه شود بدون شک جزء صادرکنندگان بنزین خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا