بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

آپ از همکاری با فین‌تک‌ها استقبال می‌کند

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت (آپ) از استقبال این شرکت به همکاری با فین‌تک‌ها و سرویس‌دهی به آن‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی شرکت آسان پرداخت، مهدی شهیدی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین با اعلام این مطلب درباره همکاری آسان پرداخت با شرکت‌های فین‌تک گفت: «آسان پرداخت همواره از سرویس‌دهی به شرکت‌های فین‌تکی استقبال می‌کند و ما همواره درصدد همکاری و ارائه خدمات به کسب‌ و کارهای نوآورانه بوده‌ایم. در سال‌های گذشته نیز آپ همکاری خود را با شرکت‌های فین‌تکی مهم آغاز و خدمات متعدد و متنوعی را به این شرکت‌ها ارائه کرده است. امسال نیز با تمام قوا آماده‌ایم تا درخواست‌ کسب و کارهای نوآورانه جهت تسهیل پرداخت الکترونیک کاربران را بشنویم و خدمات متناسب با نیاز آن‌ها را به ایشان ارائه کنیم.»

خرداد ماه سال جاری هیات دولت طی مصوبه‌ای بانک مرکزی را موظف کرد تا ظرف سه ماه فضای رقابتی و مساعدی را برای کسب‌ و کارهای فین‌تکی فراهم کرده و به شرکت‌های فین‌تکی خدمات مورد نیاز ارائه دهند.

شهیدی درباره این مصوبه گفت: «مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر ارائه خدمات PSPها به فین‌تک‌ها رویکرد مثبتی دارد و ما همچون گذشته تمام تلاش‌مان را جهت تحقق موضوعات عنوان شده در این مصوبه به‌ کار خواهیم بست. از دید ما مصوبه هیات‌ وزیران تاکیدی بر همکاری و ارائه خدمات به شرکت‌های فین تکی است، روندی که در حال حاضر نیز در آسان پرداخت در حال انجام است.»
شهیدی همچنین در خصوص فضای رقابت در بازار پرداخت الکترونیک ایران گفت: «رقابت فشرده در صنعت پرداخت بیانگر فضای غیرانحصاری در این بخش است که در حال حاضر ۱۲ شرکت PSPدر آن مشغول به فعالیت هستند که سهم چند شرکت اول به‌ اندازه سهم تمام شرکت‌های بعدی است. از این رو با توجه به پیچیدگی‌ها و هزینه‌های بالای سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات پرداخت الکترونیک، برخی شرکت‌ها در این بخش توان رقابت با چند شرکت اول را ندارند و فعالیت آن‌ها به حوزه‌هایی کوچک محدود می‌شود.»
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت در پایان گفت: «دلیل اصلی این مهم، ضریب نفوذ بالای چند شرکت اول در صنعت پرداخت به علت بهره‌گیری از فناوری و سرمایه‌گذاری سنگینی است که در بخش زیرساخت در حوزه پرداخت به خصوص کارت‌خوان‌های فروشگاهی انجام‌داده‌اند.»/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا