بین الملل

قیمت نفت بالا رفت/ افت هفتگی نرخ طلای سیاه

قیمت نفت با ادامه اعتصاب‌ها در تاسیسات نفتی نروژ و عراق،حدود ۱ درصد جهش کرد اما با باز شدن بنادر نفتی لیبی و انتظار از این که ایران بتواند بخشی از صادرات خود را ادامه دهد قیمت‌ها پایین ماند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در معاملات روز جمعه، قیمت نفت با ادامه اعتصاب‌ها در تاسیسات نفتی نروژ و عراق، حدود ۱ درصد جهش کرد اما با باز شدن بنادر نفتی لیبی و انتظار از این که ایران می‌تواند حتی با تحریم‌های آمریکا بخشی از صادرات خود را ادامه دهد، قیمت‌ها را از لحاظ هفتگی پایین آورد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۸۸ سنت یا ۱.۱۸ درصد جهش کرد و به ۷۵.۳۳ دلار رسید. اما از لحاظ هفتگی، این شاخص نفتی ۲.۷ درصد افت کرد.

همچنین بخوانید

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۶۸ سنت رشد کردو به ۷۱.۰۱ دلار رسید. این هفته این شاخص ۳.۹ درصد از قیمت خود را از دست داد.

در اواخر جلسه دیروز، با گزارش بلومبرگ در مورد این‌که دوت آمریکا به شکل فعالی استفاده از ذخایر استراتژیک خود برای افزودن به عرضه جهانی را در نظر گرفته است، بازارها بخشی از سود خود را از دست دادند. ذخایر نفت استراتژیک آمریکا، ۶۶۰ میلیون بشکه هستند که برای ۳ تا ۴ ماه این کشور کفایت می‌کنند.

از روز سه‌شنبه، صدها کارگر تاسیسات نفتی دریایی نروژ که متعلق به شرکت شل است، با رد کردن پیشنهاد مربوط به حقوق خود، دست به اعتصاب زده‌اند. این تاسیسات روزانه ۲۳۹۰۰ بشکه نفت خام تولید می‌کرد.

در عراق حدود ۱۰۰ معترض که خواهان شغل و خدماتی بهتر هستند، دسترسی به مرکز صادرات قصر عراق را که نزدیک به بصره است، مسدود کرده‌اند.

این هفته پس از این‌که دولت لیبی اعلام کرد بنادر نفتی خود را بازگشایی می‌کند و وزیر امور خارجه آمریکا، مایکل پومپئو گفت آمریکا درخواست کشورها برای دریافت معافیت از تحریم‌های ایران را در نظر خواهد گرفت، قیمت‌ها تحت فشار قرار گرفتند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا