بانک و بیمهطلا و ارز

سلطان سکه مجرم اخلال در نظام اقتصادی تصور می‌شود

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی معتقد است که در موضوع سلطان سکه اگر متهم با سوء نیت این سکه‌ها را خریداری کرده باشد، می توان عنوان مجرمانه «اخلال در نظام اقتصادی» را برای وی متصور شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، یحیی کمالی پور ، در باب تحلیل موضوع سلطان سکه  و در خصوص عنوان مجرمانه‌ای که می‌توان برای این فرد متصور شد بیان کرد: از نظر قانونی در صورتی که سوابق و وضعیت این فرد نشان دهد که وی با سوء نیت این سکه‌ها را خریداری کرده می توان عنوان مجرمان اخلال در نظام اقتصادی را متصور شد. اما اگر فقط این موضوع جنبه اقتصادی داشته باشد و شخص به دنبال سود بوده باشد و به دنبال اخلال در نظام اقتصادی نبوده در آن زمان موضوع تفاوت دارد. شاید بتوان تحصیل مال نامشروع را برای وی متصور بود که البته این موضوع هم محل بحث دارد.

همچنین بخوانید

این عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در این خصوص موضوعی را برای ورود کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نمی‌بینم. چون که دستگاه قضایی برابر مقررات موضوعه وظیفه خود را انجام خواهد داد.

وی افزود: قبل از اینکه اتهام یا جرمی را متوجه آن فرد بدانم این موضوع را متوجه متولیان اقتصادی کشور می‌دانم؛ چرا که ممکن بود این شخص که به این میزان سکه جمع آوری کرده پولش را مانند خیلی‌های دیگر به خارج از کشور ببرد، خانه خریداری کند و کسی هم نمی‌توانست با او برخورد کند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: قبل از بررسی مجازات این فرد تحت هر عنوانی یا برخورد با وی، باید با متولیان اقتصادی کشور برخورد شود که با سیاست‌های غلط خود شرایطی را ایجاد کرده‌اند که در کشور ما این مشکلات رخ دهد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا